اخبار گردشگری

یک شهر پر از توت‌فرنگی !

هشتمین جشنواره‌ی «توت فرنگی» هفته‌ی گذشته با حضور مردم و مسوولان در روستای «صوفیانده» از توابع شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» عصر روز پنجشنبه‌ی گذشته بیستم اردیبهشت ماه امسال با حضور جمعیتی پرشمار از مردم و برخی از مسوولان هشتمین جشنواره‌ی «توت فرنگی» با شور و حالی وصف‌ناشدنی در روستای «صوفیانده» برگزار گردید.
علیرضا مهرگان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره‌ی برگزاری این جشنواره با اشاره به آغاز برداشت توت‌فرنگی در شهرستان صومعه‌سرا، گفت: هرسال با آغاز برداشت توت‌فرنگی در این روستا جشنواره‌یی برای شکرگزاری از برداشت این محصول با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد برگزار می‌شود.

یک شهر پر از توت‌فرنگی !
وی با بیان اینکه امسال هشتمین جشنواره‌ی توت‌فرنگی در این روستا برگزار شده است، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها انتقال آداب و رسوم، آیین‌های بومی و محلی و ایجاد فرصتهایی برای رونق صنعت گردشگری و همچنین انتقال فرهنگ بومی به نسل جوان و حفظ و پاسداشت آداب و سُنن کهن منطقه است.
مهرگان همچنین گفت: استان گیلان ۷۰ هکتار باغ توت‌ فرنگی دارد که ۲۲ هکتار از این میزان در صومعه‌سرا است و با برگزاری این جشنواره ما در تلاش هستیم تا با معرفی توانمندی و پتانسیل این روستا در تولید توت‌فرنگی جوانان را نیز برای کشت و کار در این زمینه تشویق و ترغیب کنیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه‌سرا با اشاره به اینکه برپایی چنین جشنواره‌هایی می‌تواند پتانسیل و ظرفیت روستاها را به دیگران بشناساند، تاکید کرد: این جشنواره‌ها همچنین می‌توانند توجه دیگران را به خود جلب کرده و سبب جذب گردشگر شون.
گفتنی است در جشنواره‌ی توت‌فرنگی امسال موسیقی سنتی، نمایش آیینی و کمدی، لافندبازی، کشتی گیله‌مردی و عرضه‌ی صنایع دستی انجام شد.

یک شهر پر از توت‌فرنگی !یک شهر پر از توت‌فرنگی !