اخبار گردشگری

۵ مکان دیدنی در جزیره بالی

بازدید از همه مکان‌های دیدنی و بیادماندنی جزیره بالی ممکن است هفته‌ها طول بکشد. اگرچه جزیره بالی تنها یکی از بیش از ۱۷۰۰۰ جزیره موجود در کشور اندونزی است، اکثر گردشگران در اندونزی ادعا می‌کنند که بهترین جاذبه گردشگری این کشور، جزیره بالی است که بسیاری از بازدیدکنندگان تمایلی به ترک آن نشان نمی‌دهند و برای ماندن در آن دلایل خوبی دارد.

۵ مکان دیدنی در جزیره بالی

با وجود محبوبیت بالا و توسعه فراوان، جزیره بالی هنوز هم برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است. انگور‌های سبز رنگ و شکوفه‌های گل در هوای مطبوع باعث شده است که نوعی هوایی بهشتی به وجود آید و حال تصور کنید که در جاده‌ها تردد می‌کنید که به هیچ وجه شلوغ نیستند. زیبایی‌های آتشفشانی و معابد هندو در جزیره بالی باعث شده است که این جزیره به عنوان یکی از بهترین مقاصد ماه عسل در دنیا شناخته شود.

در این مطلب ما قصد داریم ۵ مکان دیدنی موجود در جزیره بالی که باعث شده است به عنوان یک جزیره جادویی شناخته شود معرفی کنیم؛ بنابراین با کوله پشتی تا انتها همراه باشید!


۵ مکان دیدنی در جزیره بالی۱. سواحل جنوبی بالی، شن و ماسه‌های زیبا و موج سواری‌

به احتمال زیاد یکی از اصلی‌ترین دلایل که مردم و گردشگران به جزیره بالی می‌آیند، سواحل جنوبی آن است که به خاطر شن و ماسه‌های زیبا و موج سواری‌های مشهور خود معروف شده است. کوتا یکی از مراکز برگزاری مهمانی و جشن‌های دسته جمعی است که در آن کلوب‌های شبانه و اقامتگاه‌های شیک ایجاد شده است و در آن آموزشگاه‌های برای آموزش موج سواری نیز وجود دارد. با وجود اینکه این منطقه بی نظیر ایده آل به نظر می‌رسد، اما شاید کمی ناراحت کننده باشد که کوتا نزدیک‌ترین مکان به فرودگاه است و اغلب به عنوان اولین توقفگاه برای تازه واردان شناخته می‌شود.

خوشبختانه، پراکندگی امکانات و وسعت آن به سواحل همسایه و سایر جزیره‌ها نیز کشیده شده است. هنوز هم اقامتگاه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به عنوان محلی آرام و رومانتیک استفاده کنید که پخش موسیقی الکترونیک در آن‌ها انجام نمی‌شود. توبن، لژیان و سمیناک جایگزین‌های ساحلی محبوب در کوتا هستند و گردشگران می‌توانند در زمان خروج از ساحل به خرید و گشت و گذار بپردازند. خوشبختانه این مراکز خرید نسبت به همسایگان خود در سطح بالاتری قرار دارند.


» بهترین سواحل بالی


۵ مکان دیدنی در جزیره بالی۲. اوباد بالی (Ubud)، جنگل میمون، معابد متعدد و فضای طبیعی بسیار زیبا

اگرچه منطقه اوباد به لطف فیلم‌های مانند Eat، Pray و Love به شهرت وسیعی رسیده است؛ اما هنوز هم به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره بالی شناخته می‌شود و به عنوان مرکز فرهنگی آن عمل می‌کند. جنگل میمون، معابد متعدد و فضای طبیعی بسیار زیبای این منطقه باعث شده است که ترک کردن آن برای بسیاری از گردشگران سخت باشد.

منطقه اوباد یکی از کامل‌ترین مراکز درمانی را دارد که بسیاری از پزشکان، هنرمندان و افراد معروف در این مراکز درمانی دیده می‌شود. وجود این مراکز درمانی باعث شده است که فضای کاملاً مناسب ایده آل به وجود آید. مغازه‌های بوتیک، گالری‌ها و سالن‌های زیبایی در شهر بسیار زیاد است. Ubud به عنوان یک انتخاب برتر برای دیدن یک رقص باستانی و رقص بالایی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی منطقه اوباد معبد گوا گاجاح (Goa Gajah) یا غار فیل است که سابقه آن به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد و گردشگران می‌توانند بخشی از سفر خود را به بررسی آن اختصاص دهند.


» موزه‌ و گالری‌های هنری بالی


۵ مکان دیدنی در جزیره بالی

۳. منطقه سرسبز کینتامانی (Kintamani)، کوه بوتوربا جنگل‌های سبز و دریاچه‌های آتشفشانی

منطقه سرسبز کینتامانی در ضلع شمالی اوباد و در بخش شرقی جزیره بالی قرار دارد و یک انتخاب عالی برای گردش‌ها و تفریحات دور از ساحل است. کوه بوتور که در بالاترین منظره این منطقه قرار دارند با جنگل‌های سبز و دریاچه‌های آتشفشانی تزیین شده است. در این منطقه روستا‌های کوچک مانند Mount Batur دیده می‌شود که فرصتی ایده آل برای خرید کالا‌های دست ساز در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید شیوه‌های زندگی محلی در این منطقه را ببینید. یکی از قدیمی‌ترین معابد هندو در جزیره بالی با نام Pura Pencak Penulisan در این منطقه قرار دارد که ۳۳۳ پله تا رسیدن به آن ایجاد شده است و از بالای آن می‌توانید نمایی زیبا از جزیره را ببینید.

اما اگر صعود از این پله‌ها و دیدنی یک آتشفشان فعال چیزی نباشد که شما به دنبال آن هستید، آب تنی در چشمه‌های آبگرم آتشفشانی نیز یک گزینه مناسب است که می‌توانید به صورت همزمان از دیدن مناظر طبیعی لذت ببرید. در سفر به منطقه اوباد می‌توانید یک روز از سفر خود را به بازدید از منطقه کینتامانی اختصاص دهید.


۵ مکان دیدنی در جزیره بالی

۴. منطقه لووینا (Lovina)، آب‌های آرام، سواحل شنی و تماشای دلفین‌ها

آب‌های آرام، سواحل شنی زیبا و تماشای دلفین‌های دست آموز به همراه فضایی آرام و دلنشین در شمال غربی جزیره بالی مواردی هستند که گردشگران را به منطقه لووینا می‌کشاند. غواصی در این منطقه بسیار عالیست، فروشگاه‌های متعددی برای فروش لوازم مورد نیاز در این ورزش تدارک دیده شده است و کلاس‌های آموزشی غواصی و موج سواری به همراه ارائه گواهی معمولی در منطقه لووینا برگزار می‌شود.


۵ مکان دیدنی در جزیره بالی
۵. دهکده تولامبن (Tulamben)، غواصی بین کشتی های غرق شده

تولامبن یک دهکده ماهیگیری کوچک در سواحل شمال شرقی بالی است که به دلایل مختلفی معروف شده است. یکی از دلایل شناخته شدن تولامبن به وجود یک کشتی حمل و نقل مربوط به ارتش آمریکا بر می‌گردد که در سال ۱۹۴۲ توسط یک زیردریایی ژاپنی مورد هجوم قرار گرفت و در اثر آسیب‌های که به آن رسیده بود به بالی آورده شد. این کشتی تا سالیان متمادی به عنوان یکی از جاذبه‌های این دهکده شناخته می‌شود که در سال ۱۹۶۳ در اثر فوران کوه آتشفشانی Mount Agung غرق شد.

با این حال این دهکده هنوز هم جذابیت فراوانی برای گردشگران دارد و یکی از جاذبه‌های آن سایت غواصی Liberty است که به دلیل آب‌های کم عمق و وجود چندین کشتی دریایی در آن برای غواصی بسیار محبوب است. غواصان می‌توانند در عمق ۱۵ فوتی کشتی‌های غرق شده را ببینند.


منبع: www.tripsavvy.com