اخبار گردشگری

کتابخوانی در شرایط اضطراری قرار دارد

سیدمحمد بهشتی روز جمعه ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه بین الملل کتاب در وضعیت اضطراری کتابخوانی به درستی حلقه واسط بین نویسندگان فروشندگان و خریداران یعنی حلقه مهم ناشران را هدف گرفته است.
وی افزود: نمایشگاه کتاب یکی از بهترین فرصت ها برای ناشرین است تا بتوانند بخشی از سرمایه خود را به دست آورند و در عین حال زنجیره کتاب و کتاب خوانی را زنده نگه دارند.
بهشتی گفت: قدرت خرید مردم در جامعه پایین آمده و هر چه جلوتر می رویم قیمت تمام شده کتاب ها بالاتر می رود و الگویی که به شکل سنتی در جامعه ما وجود دارد این است که بازگشت هزینه تولید کتاب باید توسط مردم و خرید آنها انجام شود.
وی تصریح کرد: با این اوصاف در بسیاری از نقاط دنیا کتابخانه های عمومی و دولت هزینه خرید کتاب و در اختیار گذاشتن مردم را به دوش می کشد در حالی که در ایران مردم باید با هزینه شخصی همه کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنند و کتابخانه کوچکی در منزل خود گرد آوردند و این کار را دشوار می کند از این نظر که هزینه سنگین اقتصادی خرید کتاب در تعداد بیشتر برگرده مردم خواهد بود.
بهشتی تاکید کرد: انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز حاصل فعالیت های علمی خودش را با وجود اینکه دچار کمبود بودجه است که با اهتمام فراوان منتشر می کند.
وی ادامه داد: یکی از فعالیت های جدی ما در سال های گذشته این بوده که ماحصل پژوهش هایی که در پژوهشگاه مختلف ما انجام گرفته است را در قالب کتاب و همزمان با همایش مربوطه منتشر می کنیم تا در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد.
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ در محل مصلای امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.
فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۳۰۷۹*۱۷۲۴*

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب ۹۷


کتابخوانی


بهشتی