اخبار گردشگری

تفاهم نامه همکاری برای توسعه بوم گردی آذربایجان غربی امضا شد

جلیل جباری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این تفاهم نامه، تقویت زیرساخت ها و ظرفیت های گردشگری روستایی، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری، معرفی تولیدات و محصولات بومی محلی و توسعه تورهای بوم گردی در روستاهای مستعد گردشگری با مشارکت مردم و بخش خصوصی هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه وظایف هر یک از دستگاه ها تعریف شده است، گفت: از جمله تعهدات میراث فرهنگی استان، تسهیل در صدور پروانه بهره برداری اقامتگاه ها، آموزش مدیران بهره بردار و راهنمایان محلی و تامین اعتبار لازم برای مرمت و ساماندهی اماکن و جاذبه های روستایی است.
وی ادامه داد: از دیگر وظایف میراث فرهنگی استان می توان به ترویج صنایع دستی در روستاهای منتخب، برگزاری جشنواره ها در این روستاها و اطلاع رسانی و معرفی واحدهای اقامتگاه بوم گردی مجوزدار به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای تهیه بسته های سفر گردشگری اشاره کرد.
جباری افزود: همچنین در این تفاهم نامه بنیاد مسکن نیز تعهداتی از قبیل ارائه خدمات فنی در زمینه تهیه نقشه های اجرایی و نظارت بر اجرا، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال و پرداخت تسهیلات احداث تا سقف ۱۸۰ میلیون ریال به متقاضیان، اجرای طرح هادی در روستاهای مستعد گردشگری و آموزش اعضای نظام فنی روستایی برای اجرای طرح های گردشگری را برعهده گرفته است.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد هماهنگی و پیگیری مفاد اجرایی این تفاهم نامه نیز کمیته ای با عنوان کمیته توسعه بوم گردی روستایی پیش بینی شده است که اعضای آن متشکل از معاون مدیرکل امور روستایی استانداری و معاونان و کارشناسان فنی میراث فرهنگی و بنیاد مسکن استان می باشند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای هفت اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های تکاب، سردشت و اشنویه است که امسال نیز ۱۲ اقامتگاه بوم گردی جدید راه اندازی می شود.
با توجه به استقبال گسترده گردشگران خارجی از اقامتگاه های بوم گردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توسعه و گسترش اقامتگاه های بوم گردی را در دستور کار خود قرار داده است.
آذربایجان غربی دارای ۵۸ منطقه نمونه گردشگری و ۴۹ روستای هدف گردشگری است که روستاهای باغچه جوق در ماکو، نصرت آباد در تکاب، سهولان در مهاباد، بسطام در چایپاره، منطقه مارمیشو و روستای بند در ارومیه و محمود آباد در تکاب از جمله آنهاست.
۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


بوم گردی


تفاهم نامه همکاری


آذربایجان غربی