اخبار گردشگری

کاروان سفیران گردشگری تبریز به سمنان رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال ۲۰۱۸ تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد و براساس این انتخاب این کاروان به ۱۴ شهر کشور به عنوان حاملان پیام صلح و دوستی سفر می کنند.
محمدرضا دوست محمدی افزود : این کاروان متشکل از حدود ۴۰۰ تن با ۱۲دستگاه اتوبوس مسافربری در حال عبور از شهرهای کشور هستند.
وی هنرنمایی گروه های آیینی موسیقی و نمایشگاه عرضه سوغات و صنایع دستی تبریز را از جمله برنامه های جنبی این کاروان برشمرد.
وی اضافه کرد : این کاروان از پنجم ماه اردی بهشت از تبریز به راه افتاد، برای معرفی توانمندی های این منطقه با گذر از ۱۰ شهر کشور به مشهد و از آن جا به سمنان رسیده است.
به گزارش ایرنا ، این کاروان تا کنون از شهرهای زنجان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر و قشم و سیرجان، یزد، بیرجند ، مشهد و شاهرود عبور کرده است و بعد از سمنان، وارد ساری، رشت، آستارا، اردبیل، سرعین و مشکین‌شهر شده و پس از آن به تبریز بازخواهد گشت.
هدف از سفر کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ با حضور جمعی از هنرمندان و صنعتگران و برپایی ۱۰ فروشگاه صنایع دستی و سوغات معرفی شهر تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام است.
ن کاروان پس از اجرای نمایش در سمنان، وارد ساری، رشت، آستارا، اردبیل، سرعین و مشکین‌شهر شده و پس از آن به تبریز بازخواهد گشت.
شهر تبریز در نهمین اجلاس وزیران گردشگری و کارشناسان ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دی ماه ۱۳۹۴ به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد.
در شهر سمنان، ۲ هتل و چهار کمپ بین راهی و رستوران ،۲۳ رشته فعال صنایع دستی ، ۲۲ کارگاه صنایع دستی و ۸۶۸ هنرمند صنایع دستی و ۹۳ بنا، ۹ تپه تاریخی و ۲۲ میراث فرهنگی معنوی وجود دارد و بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی سمنان به ثبت ملی رسیده است.
۶۰۲۶/۷۳۴۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


کاروان


گردشگری


تبریز


سمنان