اخبار گردشگری

گردشگری کشور نیازمند تامین زیرساخت های بیشتر است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری متمرکز از ۲۹ طرح بوم گردی و گردشگری گلستان که در واحد اقامتی گلریزان شهرستان کردکوی در غرب استان برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای اقامتی بوم گردی یکی از ظرفیت های مهم گردشگری کشور است که توجه و حمایت برای احیا و استفاده از آنها می تواند به ایجاد فرصت های بیشتر شغلی برای جوانان روستایی منجر شود.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان امسال ۲ هزار واحد بوم گردی در روستاها به بهره برداری می رسد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: گلستان یکی از استانهای برخوردار از استعدادهای گردشگری به خصوص بوم گردی است که باید با حمایت بیشتر از فعالان این بخش، زمینه افزایش تعداد مسافران و طولانی شدن اقامت شبانه آنها فراهم شود.
مونسان ادامه داد: با توجه به مزیت های نسبی حوزه گردشگری گلستان ،تمرکز و توجه به این بخش می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات و کاستی ها بوده و زمینه توسعه و رونق اقتصاد روستایی آن را فراهم آورد.
به گزارش ایرنا در این مراسم و بطور متمرکز ۲۹ طرح گردشگری اجرایی با صرف اعتبار بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به طور همزمان درنقاط مختلف استان گلستان بهره برداری شد.
این طرح ها شامل ۲۵ واحد بوم گردی و ۴ طرح گردشگری بود که به بهره برداری رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هم گفت: طرح های بهره برداری شده ،امید به توسعه و رونق بیشتر گردشگری استان را افزایش خواهد داد.
ابراهیم کریمی اظهار کرد: عملیات ساخت چند طرح گردشگری دیگر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال نیز آغاز می شود که بهره برداری از آنها می تواند در تکمیل زیرساخت های استان و ایجاد شرایط بهتر برای ورود بیشتر گرشگران موثر باشد.
وی بیان کرد: رونق بوم گردی به دلیل وجود ظرفیت های فراوان گلستان و حضور اقوام گوناگون، جزو برنامه های جدی است و بر همین مبنا تا پایان سال ۱۰۰ واحد بوم گردی دیگر در شهرهای استان به بهره برداری خواهد رسید.
استان مرزی و شمالی گلستان از مناطق گردشگری و تاریخی کشور است.
۳۰۹۱/۱۶۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بوم گردی


گلستان