اخبار گردشگری

لرستان نیازمند تدوین سند جامع گردشگری است

به گزارش ایرنا، سعید فرحبخش روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی روسای دانشگاههای علمی کاربردی کشور در خرم آباد با بیان اینکه لرستان در بخش های مختلف به ویژه در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت های بالای است، اما به دلایل مختلف نتوانسته از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند ، افزود: این استان علاوه بر منابع طبیعی خدادادی از منابع انسانی تحصیل کرده برخوردار است که برای توسعه استان نقش آفرین است.
فرحبخش عنوان کرد: در طی این چند سال دولت تدبیر و امید در بحث صنعت، کشاورزی و به ویژه گردشگری کارهای صورت گرفته که در بحث گردشگری امسال شاهد رشد ۱۰۰ درصدی گردشگران به لرستان بوده ایم که این نشان می دهد، تلاشهای دولت در این بخش به ثمر نشسته است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: این ظرفیت گردشگری در بحث توسعه لرستان که پایتخت طبیعت و سرزمین تاریخ و تمدن ایران است، می تواند موثر باشد.
وی افزود: لرستان استانی تاریخی طبیعی است و دانشگاه علمی کاربردی لرستان این آمادگی را دارد، آموزشهای لازم را در این زمینه در یک برنامه ۵ ساله به دانشجویان ارایه دهد.
وی با بیان اینکه آموزشهای داده شده توسط دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیشتر به سمت و سوی کارآفرینی است، گفت: اگر سند جامع گردشگری تدوین شود و یک برنامه ۱۰ ساله توسط مسئولان با توجه به ظرفیت های لرستان و سایر استانها با شرایط اقلیمی تدوین شود، شاهد رشد و توسعه لرستان در بخش گردشگری خواهیم بود.
نخستین گردهمای روسای دانشگاه های علمی کاربردی کشور در دانشگاه علمی کاربردی لرستان به مدت دو روز در حال برگزاری است.
۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


گردشگری


همایش علمی کاربردی


لرستان