اخبار گردشگری

۲۵ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای گلستان ایجاد شد

ابراهیم کریمی روز چهارشنبه با اعلام برنامه های سفر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدهای بوم گردی با ظرفیت اقامت ۸۸۷ نفر، فرصت اشتغال برای ۱۸۵ نفر را فراهم کرده است.
وی افزود: این اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای آزادشهر، مینودشت، علی آباد، گرگان، کلاله، بندرگز، مینودشت، گنبدکاووس و رامیان فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا بوم گردی یا اکوتوریسم (ecotourism)، فرصتی است برای گردشگران و طبیعت گردان تا با اقامت در خانه های روستایی فارغ از زندگی روزمره و ماشینی؛ حال و هوای یک زندگی سنتی و بومی را تجربه کنند.
در این اقامتگاه ها سعی می شود تا مسافران با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شوند و با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی در محیطی طبیعی اوقات خود را سپری کنند.
کریمی همچنین از نشست رییس سازمان میراث فرهنگی با جوانان فعال، تشکل ها و سمن های حوزه های اجتماعی و فرهنگی گلستان خبر داد و گفت: یک مجموعه گردشگری و یک واحد پذیرایی بین راهی نیز با سرمایه گذاری ۲۳۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و اشتغال ۳۹۵ نفر در این سفر بهره برداری و کلنگ ساخت ۲ هتل با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳۰ نفر به زمین زده می شود.
به گفته وی؛ مجموعه گردشگری مختومقلی فراغی و کاخ خوش ییلاق با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و هتل الماس آزادشهر و مجتمع گلریزان در محور گرگان به کردکوی با سرمایه ۱۴۵ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز با حضور رییس سازمان افتتاح می شود.
کلنگ احداث موزه راه آهن بندرترکمن و موزه صید و صیادی گمیشان با۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی در این سفر به زمین زده می شود و ساخت فاز اول هتل آلتون و هتل توسکستان با آورده ۱۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی نیز آغاز می شود.
۳۰۱۴/۱۶۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بهره برداری


گلستان