اخبار گردشگری

۳۳ اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی حسن رمضانی در آیین افتتاح پنج اقامتگاه بوم گردی شهرستان بشرویه افزود: خانه های بوم گردی نقش موثری در جذب گردشگر و رونق اشتغال و اقتصاد در منطقه دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال پنج اقامتگاه بوم گردی دیگر در شهرستان بشرویه بهسازی، مرمت و آماده پذیرایی مسافران و گردشگران شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه نیز گفت: این اقامتگاه ها از محل اعتبارات بافت تاریخی و با همکاری مالکان با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال مرمت و احیا شد.
سید امیر سلیمانی رباطی افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری از طریق راه اندازی اقامتگاه های بومگردی، کمپ ها و مجتمع های گردشگری یکی از اساس ترین برنامه های سازمان در مسیر رونق گردشگری و به دنبال آن تولید اشتغال است که خوشبختانه این رویکرد در شهرستان بشرویه تاثیر زیادی در جذب گردشگر داشته است.
وی بیان کرد: علاوه بر راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، تاسیس کمپ عشایری کویر بشرویه، مجتمع گردشگری منطقه نمونه آسیاب ها و اقامتگاه های بومگردی روستایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
اقامتگاه های بوم گردی ریگ و آفتاب، سیاحت سرای ریگزار، حسین زاده، حسین پور شهر بشرویه و اقامتگاه بوم گردی جوادزاده هر ارسک با حضور سید مجتبی علوی مقدم معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان اجرایی استان و شهرستان در بشرویه افتتاح شد.
مجموعه گردشگری کویری – نجومی نمکزار واقع در کویر سه قلعه شهرستان سرایان نیز یازدهم اردیبهشت امسال با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امام جمعه و فرماندار سرایان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
استان خراسان جنوبی در شرق ایران با داشتن چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خراسان جنوبی با اقلیمی خشک و بیابانی، باغ ها و قلعه های تاریخی، چشمه های آبگرم و سرد، روستاهای زیبا، عرصه های بیابانی و کویری دیدنی و آثار گردشگری، مجموعه ای از دیدنی های طبیعی تاریخ را در معرض دید مسافران و گردشگران قرار می دهد.
تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد ۸۳۴ اثر در فهرست آثار ملی و سه اثر شامل باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت (مشترک میان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
۳۰۲۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بوم گردی


افتتاح