اخبار گردشگری

چگونه از رفتینگ لذت ببریم؟

رفتینگ یا قایق سواری در رودخانه را می‌توان یکی از هیجان انگیزترین روش‌های طبیعت گردی برشمرد. این هیجان از شکافتن دیواره‌های قدرتمند آب و احساس فشار سخت آب به قایق بدست می‌آید. از ایمن بودن شرایط اطمینان حاصل کنید تا ما راهنمایی‌هایی در این رابطه در اختیار شما بگذلریم.


به این نکات توجه داشته باشید …


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟با خنده و فریاد فضای مهیج ایجاد نمایید

قایق سواری در آب خروشان خطرناک می باشد. این قسمت از مطالب دارای کلمات جدی و هشدار دهنده‌ای است، اما شما باید بدانید که اصل و زیربنای کار قایق سواری در آب یعنی مادر طبیعت که بسیار هیجان انگیز است. این هیجان باعث خنده، فریاد و یاد کردن شما از آن تجربه تا پایان عمرتان می‌باشد. پس از آن لذت ببرید.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟از سرعت و شتاب آب در رودخانه آگاهی داشته باشید

درست است که همه‌ی سرعت‌ها تهدید کننده نیستند، اما بدون دانش هم نباید پا به رودخانه گذاشت. این موضوع مخصوصا در رابطه با کسانی که بدون راهنما به این سفر می‌روند صدق می‌کند. در مورد اینکه سردی آب رودخانه در چه حدی است و سرعت حرکت آن به چه صورتی است، اطلاعاتی کسب کنید. اما بالاتر از همه‌ی این‌ها ایمن بودن شما در الویت است. ممکن است توجه به این موارد در ابتدا به شما آسیبی نرساند، اما قصور در انجام آن‌ها قطعا مشکل ساز خواهد شد.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟لوازم و تجهیزات ایمنی همراهتان باشید

در این زمان و مکان شما نیاز به استفاده از کلاه ایمنی دارید. این کمی شبیه به اسکی در فصل زمستان است، با این تفاوت که شما در رودخانه با سرعت زیاد به سمت مسیر پایینی رودخانه در حال حرکت هستید که ممکن است با تنه‌ی درخت؛ سنگ و یا دیگر قایق‌ها مسدود شده باشد؛ بنابراین شما نیاز به محافظت از ارزش‌ترین وجودتان یعنی مغزتان دارید. جلیقه نجات استاندارد به تن کنید.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟کفش مناسب بپوشید

شما نیاز به پوشیدن کفشی دارید که در جای مرطوب بر روی سنگ‌ها نلغزد. از بارانی و دستکش مناسب هم استفاده کنیئ در زمان لغزش و برخورد دستتان با سنگ ها، دچار آسیب نشوید.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟به تذکرات راهنمایتان دقت کنید

راهنمای شما قبل از شروع سفر نکات و اطلاعاتی رادر اختیارتان می‌گذارد. این موارد مانند راهنمایی‌های سفر با هواپیما نیست که بگویید هزاران بار آنرا شنیده ام، در این مورد با دقت زیاد توجه کنید. در این صحبت‌ها به شما یاد می‌دهند که در مواردی که مشکلی پیش آمد چه کاری انجام دهید. پس حضور در آن و عمل کردن به آن ضروری است.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟خواب خوبی در شب قبل داشته باشید

بهترین راه برای شروع سفر مهیج با قایق این است که بدن شما در وضعیت مناسبی باشد. این به این معنی است که شب قبل خواب مناسب و کافی داشته باشید تا دارای قدرت بدنی و عقلانی باشید. اگر حالت خستگی و کندی در بدن شما باشد، احتمال اینکه به داخل رودخانه پرت شوید بالا می‌رود.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟

لباسی به تن داشته باشید که شما را گرم و ایمن نگه دارد

شما نیاز به نوعی لباس دارید که هم زود خشک شود و هم شما را گرم نگه دارد و همچنین سنگین هم نباشد. آب رودخانه‌ها معمولا سرد است، اما به فصلی که به این سفر می‌روید و همچنین منطقه هم توجه کنید.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟همراه داشتن  لوازم کاربردی یک ضرورت است

برخی از این تدارکات که ممکن است نیارتان شود عبارت اند از:حوله، کیسه‌های پلاستیکی، آب و نوشیدنی انرژی آور و کرم ضد آفتاب که از پوست شما محافظت کند.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟اگر نمی‌توانید شنا کنید با خودتان صادق باشید

این اولین موضوعی است که قبل از سفر باید مورد بررسی قرار گیرد. مطمئنا زمانی که در آب سریع و خروشان رودخانه گرفتار شوید عصبی و نگران خواهید شد، اما راهنمایی‌های قبل سفر به شما می‌گوید که در این زمان مثلا سعی کنید تنه‌ی درختی را بگیرید و … این سفر همراه با هیجان و خطر است. اگر نمی‌خواهید چنین سرگرمی داشته باشید آنرا امتحان نکنید.


رفتینگ را چگونه می‌بینید؟از بیمه مسافرتی مناسبی بهره ببرید

سفر با قایق یک سفر خطرناک محسوب می‌شود که حتما نیاز به بیمه دارد؛ که تمام بیمه‌های مسافرتی آنرا تحت پوشش قرار نمی‌دهد پس بیمه مناسبی برای این سفرتان انتخاب کنید.


مترجم: سحر مرانه
لینک مطالب: www.essentialtravel.co.uk