اخبار گردشگری

جشنواره راه ابریشم در سمنان برگزار می شود

به گزارش ایرنا، در سرتاسر استان سمنان انبوهی از داشته های تاریخی وجود دارد که هر کدام با نام و نشانی از تاریخ، می تواند ظرفیتی برای جذب گردشگر و توسعه از طریق این ظرفیت قابل توجه باشد.
برنامه ریزی برای بهره برداری از این ظرفیت های فرهنگی و تاریخی در چند سال گذشته در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی سمنان قرار گرفته است، در این مسیر، هم‌پوشانی برخی ظرفیت ها این امکان را ایجاد می کند که از شاخص های مکانی و فرهنگی بتوان توامان بهره جست.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به قرارگرفتن استان در مسیر تاریخی جاده ابریشم و از سوی دیگر ظرفیت استان در بخش عشایری، برگزاری جشنواره بین‌المللی راه ابریشم با موضوع عشایر در دست برنامه‌ریزی است.
محمد جهانشاهی، این جشنواره بین‌المللی را تلفیقی از ۲ ظرفیت عبور جاده ابریشم و ظرفیت عشایری استان ذکر و خاطرنشان کرد : جاده ابریشم مسیر مهم تاریخی تردد و تجارت بوده و سابقه تاریخی آن فرصت مهمی برای بهره برداری فرهنگی در استان سمنان دارد.
وی با اشاره به سیاست اداره کل میراث فرهنگی سمنان بر توسعه گردشگری با شاخص رویدادمحوری، افزود: برگزاری یک رویداد و دائمی کردن یک آیین که قابلیت تاریخی و فرهنگی داشته باشد بهترین فرصت برای جذب گردشگران است که جاده ابریشم و ایل عشایر در استان این امکان را فراهم کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی جاده ابریشم با موضوع عشایر در مهدیشهر، بیان کرد: مذاکرات اولیه با نهادها و سازمان های کشوری برای این رویداد آغاز شده و ارایه اطلاعات تکمیلی نیاز به زمان و قطعی شدن برنامه‌ریزی‌ها دارد.
جهانشاهی یادآور شد : هدفگذاری برگزاری این جشنواره در فصل پاییز است و سعی می شود با همفکری بخش های مختلف کشور، مهمانانی از کشورهای میزبان جاده تاریخی ابریشم به ویژه از همسایگان ایران به این جشنواره دعوت شوند.
وی با اشاره به هماهنگی های اولیه برای جشنواره بین‌المللی جاده ابریشم با مسوولان مهدیشهر، افزود: با توجه به پیشینه شهرستان مهدیشهر در حوزه عشایری و سابقه تاریخی این شهرستان، اداره کل میراث فرهنگی در صدد برگزاری و ثبت این جشنواره است.
جهانشاهی با اشاره به وجود زیرساخت های لازم توسعه گردشگری در مهدیشهر، ابراز امیدواری کرد این رویداد مهم نقطه آغازی برای گردشگری پایدار در مهدیشهر باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان افزود: با توجه به قابلیت‌های استان سمنان در حوزه طبیعت‌گردی، گردشگری مبتنی بر ظرفیت های بومی مختلف، استان می‌تواند در برگزاری رویدادهای گردشگری در کشور پیشتاز باشد.
با رویکرد دولت تدبیر و امید برای سهولت سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در صنعت گردشگری، در زمان حاضر در استان سمنان بیش از چهار هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در قالب طرح های مختلف سرمایه‌گذاری شده است.
استان سمنان بیش از یکهزار اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی و معنوی دارد که بیش از ۷۰۰ اثر از این تعداد به ثبت فهرست آثار ملی رسیده است.
۶۱۰۳/۶۰۲۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره بین المللی


راه ابریشم