اخبار گردشگری

نمایشگاه آثار فاخر هنر قلم زنی روی نقره در اصفهان افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از افتتاح نمایشگاه آثار فاخر هنر قلمزنی روی نقره با عنوان نجوای فلز بر فراز نقش جهان خبر داد.

روز، ۱۶ اردیبهشت ماه، فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان از بازگشایی نمایشگاه آثار فاخر هنر قلم زنی روی نقره با عنوان «نجوای فلز» با همکاری اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان و مجموعه سلام در قیصریه میدان نقش جهان خبر داد.

الله یاری با اشاره به اینکه در سال جدید، اولین حرکت حوزه بازرگانی در بحث عرضه مصنوعات فاخر قلم زنی نقره با بازگشایی این نمایشگاه آغاز شده است، عنوان کرد: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان “حمایت از کالای ایرانی” یکی از مهم ترین دستورالعمل های این اداره کل در حوزه صنایع دستی استان مورد توجه قرار گرفت و بحث ارتقای بازارچه ها و گالری های تخصصی فروش صنایع دستی در استان اصفهان از برنامه هایی است که برای تحقق این شعار، برنامه ریزی شد.

راه اندازی گالری تخصصی و فروش مصنوعات قلم زنی نقره یکی از حرکت های اولیه است که در استان اصفهان شکل گرفت و امیدواریم در کنار این حرکت، فروشگاه ها و گالری های تخصصی خاص و آثار شاخص در رشته های دیگر مانند خاتم، مینا، قلمکار، فیروزه کوبی و رشته های شاخصی که از اولویت های استان محسوب می شوند در استان اصفهان راه اندازی شوند.

قطعا این نه اولین حرکت بوده و نه آخرین خواهد بود. چرخه حمایتی و اقتصادی صنایع دستی در حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان از قبل وجود داشته و اکنون با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت می کند و بیشترین نگاه، نگاه اقتصادی و بازرگانی صنایع دستی است و نگاه بین المللی نگاه عمده ما خواهد بود، زیرا که در بازارهای داخلی توانمندی های صنایع دستی تقریبا شناخت اولیه حاصل شده است.

مراسم گشایش این مجموعه ارزشمند با حضور مسئولان، هنرمندان و استادان پیشکسوت استان صورت گرفت، رونمایی از دو اثر فاخر قلمزنی از استادان به نام این رشته، انجام شد.

علاقه مندان می توانند از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲ از این آثار در محل مجموعه جهانی میدان امام (سردر قیصریه) دیدن کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.