اخبار گردشگری

سفر از هنگ کنگ به شهر‌های نا آشنای چین

هنگ‌کنگ، شهری جزیره‌ای در جنوب چین و همچنین خودمختار که به شهر آسمان خراش‌ها معروف است. هنگ‌کنگ به خاطر بندرگاه طبیعی عمیق خود که پذیرای کشتی‌های بزرگ باربری بین‌المللی است، شهرت دارد.
اکثر توریست‌هایی که به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند، خواهان سفر یک روزه به شنزن هستند یا می‌خواهند یک شب در گوانگژو بمانند اما بهتر است بدانید که شهرهای چین به طور فزاینده مدرن و خاص هستند و انتخاب واقعا سخت است. حال در این میان اگر می‌خواهید سفری یکروزه از هنگ‌کنگ به چین داشته باشید، چرا شهرهای زیبا و کمتر شناخته شده آن را بازدید نکنید!


سفر از هنگ کنگ به شهرهای پنهان چین

ژائوکینگ؛ شهری مجلل و باشکوه

با وجود اینکه در نزدیکی هنگ‌کنگ قرار دارد، در میان گردشگران بین‌المللی هنوز کمتر شناخته شده است. این منطقه به صورت طبیعی زیبایی‌های خاص خود را دارد، نزد گردشگران محلی به عنوان مقصدی محبوب شناخته شده بود به همین دلیل کم کم مورد استقبال گردشگران روزانه از هنگ‌کنگ شد. سرسبزی، کوه‌ها، معابد، آب و هوای بکر و ساحل دریاچه از جمله جاذبه‌های منحصر‌به‌فرد و طبیعی ژائوکینگ شناخته شده است.


سفر از هنگ کنگ به شهرهای پنهان چین

کایپینگ؛ قلعه‌های ثبت شده یونسکو

هنگامی که به کایپینگ می‌رسید، قطعا تعجب خواهید کرد که چطور این منطقه پنهان مانده است. در امتداد رودخانه نانتان گسترده شده است و در روزهای گذشته به دلیل وجود قلعه‌ها و برج‌های مراقبت، معروف بوده است. این شهر بیش از ۱۰۰ سال سن دارد و نکته قابل توجه این است که قلعه‌های قدیمی موجود در آن شاید ظاهری خشن به خود گرفته باشند اما هنوز پابرجا هستند و به تازگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.


سفر از هنگ کنگ به شهرهای پنهان چین

جیانگمن؛ حمام بخار و بهار گرم

شهری مدرن که تاریخ در میان آن خودنمایی می‌کند. جایی که آسمان خراش‌ها در کنار ساختمان‌های قدیمی سر به فلک کشیده‌اند. مسافران با یک نگاه اجمالی، رشد و شکوفایی در جیانگمن را درک خواهند کرد اما عاشقان تاریخ از معابد باستانی و قلعه‌های تاریخی لذت خواهند برد. چشمه‌های آب گرم و ایجاد سونای طبیعی در میان کوه‌های جیانگمن، باعث توجه بیشتر گردشگران روزانه به این منطقه شده است.


سفر از هنگ کنگ به شهرهای پنهان چین

شانتو؛ خانه‌های قدیمی و وفور چای

این شهر با سایر نقاط در استان، تفاوت دارد، زبان و غذای محلی مردم و همچنین داستان‌های منحصربه‌فرد، از جمله تفاوت‌های موجود در این منطقه است. شانتو، یکی از پورت‌های اصلی که به سوی قدرت غرب و اقتصاد ویژه جمهوری خلق چین باز شد. برج‌های تجاری و رونق کسب و کار در قسمتی از شهر قابل مشاهده است اما ویلاهای بریتانیایی، کلیسا‌های فرانسوی، مغازه‌های چوبی سنتی و مسیرهای پیاده‌روی که هنوز هم مورد استفاده مردم محلی قرار می‌گیرد، از جمله جاذبه‌های گردشگری زیبای شانتو است.


سفر از هنگ کنگ به شهرهای پنهان چین

هوییانگ؛ امتداد ساحل دریا

در شرق گوانگدونگ، آسمان خراش‌های کمتری نسبت به غرب آن دیده می‌شود. چیز‌های باارزشی که نظر شما را جلب خواهد کرد، جنگل و کوه و خیره‌کننده‌ترین قسمت، ساحل زیبای دریا است. اگر می‌خواهید راه رفتن در ماسه‌های طلایی، ماهیگیری و رفت و آمد لاک‌پشت‌ها را مشاهده کنید و در نهایت از این همه زیبایی و آرامش لذت ببرید، سفر به هوییانگ را تجربه کنید.


سفر از هنگ کنگ به شهرهای پنهان چین

چگونه به این مناطق سفر کنیم؟

از هنگ‌کنگ به گوانگژو، معبری هیجان‌انگیز وجود دارد که رفتن به این مناطق پنهان و کمتر شناخته شده را امکان‌پذیر می‌کند. گوانگژو، مرکز اصلی حمل و نقل در منطقه است که به طور مستقیم و به راحتی با اتوبوس می‌توانید به مقاصد ذکر شده سفر کنید.


نکته: اگر از هنگ‌کنگ بخواهید به چین سفر کنید، حتما باید برای دریافت ویزا درخواست دهید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.tripsavvy.com