اخبار گردشگری

جوایز صنایع دستی بانکها ۱۸۴ درصد رشد داشته است

پویا محمودیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت کنونی همکاری معاونت صنایع دستی با بانک های کشور اظهار کرد: هم بانک ها و هم مشتریان نسبت به استفاده از صنایع دستی اقبال و تمایل بیشتری پیدا کرده اند.
وی افزود: نسبت استفاده بانک ها از صنایع دستی در سبد جوایز غیرنقدی قرض الحسنه نشاندهنده یک اتفاق خوب است و هم اکنون ۱۱ بانک ایرانی، صنایع دستی را در سبد جوایز غیرنقدی شان قرار داده اند.
محمودیان ادامه داد: سعی ما این است که دیگر بانک های دولتی و خصوصی را تشویق کنیم که از ظرفیت های صنایع دستی بهره ببرند.
وی اضافه کرد: برخی بانک ها برای مشتریان ویژه خود، هدایایی به مناسبت های مختلفی مثل روز تولد و شب عید تهیه می کنند که از کالاهای صنایع دستی تامین می شود ولی باید این مساله گسترش و عمومیت یابد.

** صنایع دستی کالای سرمایه ای بانک ها
معاون صنایع دستی کشور تاکید کرد: بحث خرید آثار نفیس توسط بانکها نیز مساله مورد توجه بعدی است، نظیر کار یکی از بانکهای خصوصی که در این حوزه ورود کرده و آثار نفیس و فاخر این هنرمندان را می خرد و البته در گذشته های دور، نیز تجربه این کار به صورت محدود وجود داشته است.
وی افزود: تصمیم داریم به بانک ها تبیین کنیم که صنایع دستی فاخر به عنوان یک کالای سرمایه ای می تواند مطرح شود که در اینصورت، قطعا این آثار نفیس می تواند جایگاهی در اقتصاد بانک ها ایفا کند.
به گزارش ایرنا، پویا محمودیان که پیش از این مدیرکل صادرات و بازرگانی معاونت صنایع دستی کشور بوده، اردیبهشت ماه امسال به سمت معاون صنایع دستی کشور انتخاب شد و قبل از مسئولیت جدید، جلسات متعددی برای انعقاد تفاهم با بانک ها برای استفاده از این کالای بومی ایرانی داشته و تعمیم این تفاهم با دیگر بانک ها را همواره از اولویت های کنونی خود برشمرده است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


جوایز بانکی