اخبار گردشگری

صنایع دستی خراسان جنوبی از شاخص های اصلی استان است

به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: ما تمامی فعالیت خود را در این راستا متمرکز کرده ایم و اگر این اقدام به درستی انجام شود سبب ماندگاری بیشتر مسافر و اشتغال فعال تر و پایدارتر در استان خواهد شد.
وی تصریح کرد: سفرهای نوروزی اگر توام با برنامه ریزی نباشد شادی و رفاه را برای مسافران و گردشگران به دنبال نخواهد داشت.
وی گفت: نقطه عطف و موضوع اساسی سفرهای نوروزی، ایجاد رفاه و آسایش توام با شادی و برنامه ریزی مفرح برای مسافران و گردشگران است.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای رسیدن به این موضوع برنامه ریزی های درازمدت لازم است و اگر این برنامه ها کوتاه مدت باشد مسافران انتخاب مسیر را برای یک مرتبه در دستور کار قرار می دهند.
وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی دقیق تر و جذاب تر برای رفاه و شادی مسافران و گردشگران، ماندگاری آنها را در استان افزایش دهیم و این موضوع اساسی و مهمی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.
علوی مقدم گفت: در ایام نوروز امسال بدون شک کم و کاستی هایی در حوزه های مختلف وجود داشت که جلسات آسیب شناسی در استان برگزار و برای تک تک نواقص دستورکارهایی مشخص خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه خدمات سفر نوروز امسال فرمانداران و شهرداران استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و براساس ارزیابی ها فرمانداران طبس، بشرویه و خوسف و شهرداران فردوس، خضری و نهبندان برتر انتخاب شدند که در جلسه امروز با اهدای لوح تقدیر و هدایا از آنها قدردانی شد.
وی بیان کرد: برای ارزیابی های انجام شده در ایام عید امسال یک تیم ثابت به صورت مرتب تمامی شهرستان های استان را از لحاظ المان شهری، خدمات، اسکان، رفاه مسافران و سایر موضوعات شهری مورد بررسی قرار دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی پانزدهم فروردین امسال به خبرنگار ایرنا گفت: ورود گردشگران به این استان نوروز امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
حسن رمضانی افزود: یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۸۰۳ نفر از ۲۷ اسفند سال گذشته و شروع سفرهای نوروزی تاکنون در استان خراسان جنوبی اقامت داشته اند.
وی بیان کرد: همچنین سه میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۷۵ نفر در این مدت از جاذبه های تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند.
تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد ۸۳۴ اثر در فهرست آثار ملی و سه اثر شامل باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت (مشترک میان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
این استان در شرق ایران با داشتن چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خراسان جنوبی با اقلیمی خشک و بیابانی، باغ ها و قلعه های تاریخی، چشمه های آبگرم و سرد، روستاهای زیبا، عرصه های بیابانی و کویری دیدنی و آثار گردشگری، مجموعه ای از دیدنی های طبیعی تاریخ را در معرض دید مسافران و گردشگران قرار می دهد.
باغ اکبریه، قلعه تاریخی و ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی مشهور و پربازدید شهر بیرجند است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


گردشگری


خراسان جنوبی