اخبار گردشگری, اقامتگاه

افتتاح و راه اندازی ۱۳ اقامتگاه بوم گردی جدید در خراسان جنوبی

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: در راستای تحقق سیاست های سازمان میراث فرهنگی به منظور توسعه گردشگری روستایی و طبیعت گردی، ایجاد اشتغال کسب درآمد و حمایت از توسعه پایدار روستایی، ایجاد و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در استان با شتاب فزاینده ای در حال انجام است.

مرتضی عربی معاون گردشگری و سرمایه گذاری این اداره کل روز شنبه ۱۵ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از مهم ترین مزایای این اقامتگاه ها در روستاها می توان به افزایش مدت اقامت گردشگر در نزدیکی آثار و جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی، معرفی و فروش صنایع دستی محلی و غذاهای سنتی، ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت مهاجرت و بازگشت روستاییان به روستاها اشاره کرد.

در همین راستا ۱۳ اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری حدود ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و استفاده از حدود ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی در بهار امسال در شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان به بهره‎برداری خواهد رسید.

عربی با بیان این که دولت با اجرای طرح پرداخت تسهیلات روستایی در بخش گردشگری، سرمایه گذاران و جوامع محلی روستاهای گردشگر پذیر را مورد حمایت قرار می دهد خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحدها، تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان خراسان جنوبی به ۳۲ واحد خواهد رسید.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.