اخبار گردشگری

احتمال واکنش متقابل به محدودیت های جدید سفر به چین

چندی پیش خبری منتشر شد که از اعمال برخی محدودیت های جدید از طرف دولت چین برای ورود اتباع ایرانی به این کشور حکایت می کرد و به موجب این محدودیت ها، شرایط ورود ایرانیان به چین دشوار تر خواهد شد.

اتباع ایرانی پیش تر برای ورود به چین، تنها نیاز به ارائه تمکن نامه مالی به زبان انگلیسی و وجود حداقل ۱۲ میلیون تومان در حساب خود داشتند؛ اما براساس محدودیت جدیدی که دولت این کشور برای ورود ایرانیان به چین وضع کرده است، از تاریخ ۱۳ اردیبهشت به بعد، ایرانیان برای ورود به این کشور علاوه بر لزوم داشتن مدارک ذکر شده، باید حداقل ۴۰ میلیون تومان نیز در حساب خود داشته باشند و برای دریافت روادید از سفارت چین، در کنار مدارک خود بیمه نامه مسافرتی نیز ارائه کنند.

اما این مساله درحالی است که در طرف دیگر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یا دیگر نهاد های دولتی تاکنون هیچ گونه واکنشی به این موضوع نشان نداده اند. معاون گردشگری کشور، از علت این اقدام دولت چین اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: پیش تر به علت ورود زیاد چینی ها به کشور، دولت برخی محدودیت ها را برای ورود اتباع چینی وضع کرده بود، ممکن است این اقدام دولت چین عملی متقابل در واکنش به اقدام ایران باشد.

محمد محب خدایی تصریح کرد: درحال حاضر پیگیر علت این مساله از مقامات چینی هستیم و با مشخص شدن علت موضوع، ما نیز رفتار متقابل را با این اقدام چینی ها انجام خواهیم داد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.