اخبار گردشگری

دومین تور گردشگران خارجی وارد سراوان شد

مجتبی میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گرشگران سه روز پیش وارد سیستان و بلوچستان شدند و در سفر هفت روز خود به این استان تاکنون از مناطق گردشگری شهرستان های زابل، خاش و زاهدان دیدن کردند.
وی ادامه داد: آذرماه سال گذشته نخستین تور گردشگران خارجی از کشور آلمان به سیستان و بلوچستان سفر کرد.
وی افزود: تا قبل از سفر این تورها گردشگران خارجی که بسیار مشتاق بازدید از جاذبه های دیدنی و تاریخی سیستان و بلوچستان بودند به طور انفرادی به این استان سفر می کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر جاذبه های کهن این استان آداب و سنت های مردم این دیار نیز برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و خاطره انگیز است.
میرحسینی گفت: افزایش حضور گردشگر از کشورهای خارجی به ویژه اروپایی به سیستان و بلوچستان به علت جریان سازی چند سال اخیر در برپایی نمایشگاه های گردشگری در کشورهای مختلف عمان، آلمان و روسیه است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان – زابل – زاهدان، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک – کنارک – چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
سراوان در ۳۴۷ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگران خارجی


سفر به سراوان