اخبار گردشگری

اصول برقراری کمپ در طبیعت

شب مانی در طبیعت به آسانی نوشیدن چای نیست. اگر تمایل به انجام آن دارید، خود را برای ماجراجویی و راه طولانی آماده کنید. در این مقاله نکات و کار‌هایی که باید برای برپایی کمپین و شب مانی انجام دهید گفته می‌شود تا کامل و دقیق عمل کنید.


انجام دهید …


اصول برقراری کمپ در طبیعت

آماده سازی؛ آماده سازی؛ آماده سازی

برنامه ریزی سفر و آماده سازی مهم‌ترین مسئله برای رفتن به اردو است. به اصول اولیه توجه کنید و لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کنید. در این لیست ابتدا باید چادر خواب گرم برای شب، وسیله‌ای برای داشتن نور ملایم در چادر، چاقوی جیبی، چکش و میخ، بلند گوی قابل حمل، دوش خورشیدی مورد توجه قرار گیرد.


اصول برقراری کمپ در طبیعت

برای وعده‌های غذاییتان برنامه ریزی داشته باشید

همانطور که باید به داشتن جایی راحت و خواب آسوده اهمیت دهید باید برای تغذیه و وعده‌های غذاییتان نیز برنامه ریزی داشته باشید. از غذا‌های کنسرو و یخ زده و سوپ‌های فوری استفاده کنید. اگر در این سفر کودکانی نیز همراه شما هستند، وعده‌های غذایی سرگرم کننده مانند درست کردن هات داگ بر روی آتش را در نظر بگیرید.


اصول برقراری کمپ در طبیعت
بازی‌های سرگرم کننده را فراموش نکنید

در سفرهای خانوادگی، درست است که کودکان در خارج از منزل سرگرمی‌های بسیاری دارند، اما ممکن است باران ببارد پس چند کتاب و بازی مورد علاقه‌ی آن‌ها برای استفاده در چادر را همراه خود بیاورید. همچنین می‌توانید ابتکار داشته باشید و بازی‌های گروهی مانند پانتومیم انجام دهید.


اصول برقراری کمپ در طبیعت

اولین کارتان زدن چادر باشد

اولین کاربعد از رسیدن به اردوگاه سریعا چادر را برپا کنید تا به شب بر نخورید. میخ را با زاویه‌ی ۴۵ درجه بزنید تا استحکام بهتری داشته باشد و تمام منافذ بسته شود تا گرما هدر نرود.


اصول برقراری کمپ در طبیعت

لباس هایتان را خشک نگه دارید

هیچ چیز بدتر از داشتن جورابی خیس نیست پس سعی کنید لباس هایتان را خشک نگه دارید. هر یک از لباس‌ها را به طور جداگانه در پلاستیک قرار دهید تا لباس‌های کثیف و تمیز هم جداسازی شود. یک دست لباس برای خواب هنگام جمع کردن کیسه‌ی خواب و بالش، در آن قرار دهید تا در موارد مورد نیاز از آن استفاده کنید.


دو نکته: قرار دادن اسطوخودوس، رزماری و کاج در آتش باعث می‌شود که پشه دور شوند.

قبل از درست کردن آتش جهت باد را بررسی کنید تا دود آن به سمت چادر‌ها باز نگردد. قبل از نوشیدن آب، آنرا حداقل ۵ دقیقه بجوشانید.


اصول برقراری کمپ در طبیعت

با طبیعت مهربان باشید

طوری رفتار کنید که پس از ترک اردوگاه، کاملا تمیز باشد. در طول اقامتتان، از مواد شیمیایی استفاده نکنید، زیرا شدیدا برای محیط زیست مضر است.

قبل از رفتن به این سفر ذهن خود را آماده کنید. پیش بینی هرگونه اتفاق ناگوار و یا آب و هوای بد را بدهید تا در مواقع ضروری مدبرانه عمل کنید و تصمیم بگیرید.


مترجم: سحر مردانه
لینک مطالب: www.essentialtravel.co.uk