اخبار گردشگری

۴۶ هزار گردشگر از بناهای تاریخی اصفهان دیدن کردند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان، باغ فین کاشان با ۳۲هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بیشترین بازدید کننده را در روز نیمه شعبان داشت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ازدحام گردشگران در روز نیمه شعبان در بناهای تاریخی گفت: علت ازدحام بی سابقه گردشگران داخلی و خارجی در مجموعه جهانی باغ فین کاشان به دلیل جشن گلابگیری و ایام تعطیلات نیمه شعبان بود.
‘فریدون اله یاری ‘ افزود: مجموعه میدان امام اصفهان با بناهای تاریخی عمارت عالی قاپو، شیخ لطف الله و مسجد امام با هفت هزار و ۳۷۶ گردشگر، چهلستون با چهارهزار و ۲۹۵ گردشگر و مسجد جامع با ۶۲۱ بازدیدکننده داخلی و خارجی از دیگر بناهایی بودند که در روز نیمه شعبان میزبان بیشترین گردشگر بودند.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و ۲۲ هزار اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰اثر آن به ثبت ملی رسیده و چهار اثر شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
از ۲۷ اسفند پارسال تا پایان تعطیلات نوروزی امسال نزدیک به پنج میلیون بازدید از آثار و اماکن تاریخی استان اصفهان انجام شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.
در این ایام، بیشترین بازدیدها از باغ فین کاشان و میدان امام اصفهان صورت گرفت بطوریکه روز دهم فروردین حدود ۳۱ هزار بلیت ورودی در باغ فین کاشان فروخته شد.
ت/۳۰۱۱ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بناهای تاریخی


اصفهان