اخبار گردشگری

توسعه گردشگری گیلان نیازمند رفع موانع سرمایه گذاری است

رضا علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از راه های اصلی برون رفت از مشکل بیکاری در گیلان را توسعه و توجه به صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد: همه مدیران می بایست شرایط را بگونه ای فراهم کنند که سرمایه گذاران در بروکراسی اداری سرگردان نشوند و فرایند سرمایه گذاری تسهیل شود.
وی اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت های نوین گردشگری است و در این راستا رفع موانع موجود در مسیر توسعه استان ، بهبود وضعیت زیرساخت پروژه ها و نیز فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری های جدید ضروری است.
علیزاده همچنین بر لزوم تسریع در اجرای قراردادهای سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: گیلان بعنوان یکی از قطب های مهم گردشگری کشور نیازمند فراهم شدن زیرساخت هایی برای رونق صنعت گردشگری است.
وی ادامه داد: تنها راه اشتغالزایی در استان ، اهتمام به موقعیت گردشگری است و دیگر گزینه ها به اندازه این مقوله موثر نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در ایجاد توسعه پایدار اقتصادی و فرهنگی گفت: بخش خصوصی با فراهم آوردن امکان اشتغالزایی برای جمعیت بیکار و توزیع درآمد در جامعه، بخشی از بار صنعت عظیم گردشگری را به دوش می گیرد و می بایست ترتیبی اتخاذ شود تا در فرایند سرمایه گذاری در استان با مشکل مواجه نشوند.
علیزاده ایجاد زمینه مطمئن برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کنار بازاریابی صحیح و اصولی را گامی موثر برای تقویت و ایجاد زیرساخت نگهداری از منابع فرهنگی، طبیعی و تاریخی عنوان کرد.
گیلان با گیرایی هایی بسیار در حوزه های تخصصی گردشگری همچون گردشگری طبیعی، گردشگری فرهنگی، سلامت و … جزو کانون های مهم گردشگری در شمال کشور است.
یک هزار و ۸۲۱ تاسیسات گردشگری با بیش از شش هزار شاغل در گیلان فعال هستند.
۱۸۸۱ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سرمایه گذاری


گیلان