اخبار گردشگری

گردشگری در سد درودزن مرودشت رونق می گیرد

به گزارش ایرنا، علی ربیعی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت افزود: در بخش های کشاورزی، صنعت، گلخانه‌ای، صنایع‌دستی، حمل‌ونقل و مسکن می توان فعالیت های خوبی را در مرودشت دنبال کرد.
وی اظهار کرد: تقویت بیمه کارگران ساختمانی نیز از برنامه هایی است که در سطح ملی، آن را پیگیری می کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرودشت باسابقه تاریخی و شهرنشینی دیرین، کشاورزی گسترده و سنت‌های زیبای عشایر کوچ رو، جلوه‌ای از نیروی کار و سبک زندگی متنوع دارد.
ربیعی تشکیل کانون توسعه مرودشت و همدلی مردم منطقه را راه‌حل مشکلات موجود خواند و اظهار کرد: ۶۲ میلیارد تومان برای حفظ فرصت‌های شغلی در این شهرستان در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به استقبال حدود ۲ هزار نفر در مرودشت از طرح مهارت‌آموزی در یکسال گذشته، گفت: ۵۹ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و ۶۴ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر در این شهرستان اختصاص‌یافته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره عملکرد این وزارتخانه در حوزه درمان نیز گفت: در چهار سال گذشته، در حوزه درمان به‌اندازه ۵۰ سال مراکز درمانی در استان فارس ایجاد شد.
ربیعی به جزییات بیشتری اشاره نکرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود اشاره و بیان کرد: عدم مشاهده مشکلات یا عدم تعریف صحیح از مشکلات شیوه حاکمانی است که هیچ موفقیتی برای جامعه‌شان به بار نمی‌آورند و ما قصد پاک کردن صورت مساله را نداریم و مسائل را پنهان نمی‌کنیم.
وی بر همراهی مردم با دولت تأکید و اظهار کرد: فروتنانه اعلام می‌کنیم که بدون مردم و درک مشترک از مسائل موفق نمی‌شویم و دشمنان ما در خارج و عده‌ای در داخل این اتحاد را نشانه گرفته‌اند و فکر می‌کنند با بی‌اعتماد کردن مردم راه به‌جایی می‌برند.
ربیعی تلاش مؤثر را در جامعه امروز ضروری خواند و افزود: بیش از هر دوره دیگری نیاز است تلاش مؤثر داشته باشیم و عقلانیت و سخت‌کوشی دو ویژگی است که باید در تصمیم گیری و جامعه بیش از گذشته مورد توجه باشد.
وی کاهش رنج و افزایش رفاه مردم را از وظایف مسئولان دانست و بیان داشت: ما نمی‌خواهیم جای خادم و مخدوم را عوض کنیم و برای خادم بودن آمدیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش حقوق کارگران، اشتغال خرد و اقدامات وزارتخانه متبوع را در مورد سوءتغذیه استان‌های محروم، یک کار خوب اما ناکافی دانست و بیان کرد: ما باید گره‌های کوچک را بازکنیم تا به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم.
ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه در آغاز سفری دو روزه به استان فارس وارد آباده شد و پس از آن در شهرستان های اقلید، رستم، ممسنی و مرودشت حضور یافت.
شهرستان مرودشت که میزبان آثار تاریخی تخت جمشید و نقش رستم است، در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


وزارت تعاون


گردشگری


مرودشت