اخبار گردشگری

معماری های تحسین برانگیز دنیا/تصاویر

هستی حقیقی

هنگامی که صحبت از شگفتی های باستانی معماری در دنیا می شود،ناخودآگاه ذهن به سوی ایتالیا،ایران و مصر می رود.

به گزارش “توریسم آنلاین” بناهای شگفت انگیزی وجود دارند که شاید بتوان آنها را معاصرتر از بناهای موجود در سرزمین های ذکر شده دانست.

شکوه و زیبایی این معماری ها نمی گذارد گردشگران بدون دیدار از آنها ،این سرزمین ها را ترک کنند.

در ادامه فهرست زیر مجموعه ای از شگفتی های معماری است که کمتر معرفی شده هستند و با استفاده از نظرات گردشگران مختلف گردآوری شده اند:

کاخ الحمرا

“قصیده ای در وصف قدرت و شاهکار انسانی” اینها توصیفات یک گردشگر از کاخ “الحمرا” در اسپانیا است.کاخی با حیاطی زیبا ،باغ های شگفت انگیز و فواره های خاص بر فراز شهر “گرانادا” که مربوط به قرن ۱۳ و ۱۴ میلادی است.

عمارت واقع در “مون سن-میشل”-جزیره ای در فرانسه- بیشتر به قصه ها شبیه است تا واقعیت.

مسجد

مسجد “شیخ زاید” در ابوظبی –امارات متحده عربی- با معماری درخشان سنگ سفید دارای ۵۰ گنبد مجزا و فرش ها و کریستالهایی است که از سرتاسر دنیا آمده است.بهترین زمان بازدید از آن به هنگام غروب است که ستون های زیبایی آن غرق در نور هستند.

قصر ملی

قصر ملی “پنا” در شهر “سینترا”-پرتغال- نمونه برجسته عصر رمانتیسم قرن ۱۹ دهمی است.

پارک

پارک “گوئل” در بارسلونا-اسپانیا- دارای ساختمانی زیبا با دیواره هایی که با موزائیک تزئین شده است.

مسجد

مسجد “سلطان احمد” در استانبول –ترکیه- که نمونه باشکوه معماری ترک است و داخل آن با ۲۰ هزار کاشی دست ساز آبی و شیشه های رنگی تزئین شده است.

“متورا”(صخره های معلق در هوا) کلیسایی در یونان است که بر فراز صخره ها بنا شده و اگرچه که دسترسی به آن آسان شده اما هنوز برخی از گردشگران تمایل دارند تا با پیمودن صخره ها به تماشای آن بروند.