اخبار گردشگری

برای آنها که دلشان در آسمانها است/بهترین آسمان نماها در دنیا/تصاویر

هستی حقیقی

آسمان نما ،تالار گنبدی شکل است که تصاویر ستارگان و سیاره ها با پروژکتورها بر روی سقف نشان داده می شود.در برخی از این تالارها از لیزر و دیگر وسایل پیشرفته برای بالا بردن کیفیت نمایش استفاده می شود.

به گزارش “توریسم آنلاین” برای علاقه مندان به سیاحت در آسمان ،رصدخانه و آسمان نماهایی ساخته شده که نه فقط جنبه سرگرمی بلکه از لحاظ آموزشی نیز اهمیت دارند.

در ادامه معروف ترین آسمان نماها به شما معرفی می شود:

رصدخانه

آسمان نما و رصدخانه “هایدن” در نیویورک بخشی از موزه تاریخ طبیعی آمریکا و بی شک یکی از پربازدیدترین جاذبه های این شهر است.

موزه علمی در شهر “ناگویا” ،ژاپن دارای بزرگترین آسمان نما یا رصدخانه در دنیا با سقف برآمده ای به ارتفاع ۳۵ متر که هر شب میزبان ۳۵۰ نفر است.

اسپانیا

“شهر هنرها و علوم”در والنسیا ،اسپانیا ساختمانی زیبا به شکل چشم که بخشی از آن به آسمان نما اختصاص دارد.

آسمان نمای

آسمان نمای “پیتر هریسون” در لندن با ۱۲۰ صندلی در پارک “گرینویچ” قرار دارد که بخشی از موزه ملی “دریانوردی” محسوب می شود و دارای لیزر دیجیتالی است.

رصدخانه

بوئنوس آیرس در آرژانتین دارای آسمان نما و یا رصدخانه “گالیلئو گالیله” با ۳۶۰ صندلی و سقفی ۲۰ متری که در سال ۱۹۶۸ افتتاح شده است.

مرکز فضایی

مرکز فضایی “مک میلان” در ونکوور، کانادا است که در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد.رصدخانه ،نمایشگاه علوم و سالن تماشای ستارگان بخشی از این مرکز فضایی هستند.