اخبار گردشگری

ساختارسازی مهمترین دستاورد تبریز ۲۰۱۸ است

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، از رویداد تبریز ۲۰۱۸ به عنوان نقطه عطف توسعه صنعت گردشگری در منطقه یاد و اظهار کرد: بر همین مبنا گسترش روابط اجتماعی و فرهنگی بین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که پس از سازمان ملل متحد بزرگترین سازمان جهانی به شمار می رود، از جمله اهداف اصلی انتخاب پایتخت های گردشگری جهان اسلامی است.
وی افزود: این رویداد یکی از فرصت های بسیار گرانبها در حوزه صنعت گردشگری ایران است که می توان از طریق آن امکانات جهانی را برای تبریز فراهم و این شهر را نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه برای تمام کشورهای جهان معرفی کرد.
آبدار، ایجاد ستاد رویداد تبریز ۲۰۱۸ در هیات دولت و تصویب ردیف مستقل بودجه ای برای این مهم را از جمله رئوس ساختارسازی برای این رویداد بیان و اظهار کرد: بر همین مبنا تعداد ۱۰۸ طرح عمرانی در حوزه های مختلف با امضای وزرای دستگاه های مربوطه و استاندار آذربایجان شرقی تعریف شد که قرار است این طرح ها ظرف مدت چهار سال در استان اجرایی شود.
وی، اجرای ۱۶۳ عنوان رویداد توسط ۲۲ دستگاه اجرایی را از دیگر دستاوردهای مهم تبریز ۲۰۱۸ برشمرد که دبیرخانه ستاد استانی با جدیت خاصی در این زمینه ورود می کند و پیگیر مسایل است.
آبدار، حذف محدودیت های مربوط به فعالیت صنوف مرتبط با گردشگری را از دیگر دستاوردهای تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد و افزود: از مجموع ۵۷ صنف مرتبط در این زمینه، مجوز فعالیت شبانه روزی برای ۲۳ صنف صادر شد.
وی ادامه داد: اجرای موسیقی زنده در تعدادی از رستوران های شهری و بین شهری از دیگر اقدامات ستاد رویداد تبریز ۲۰۱۸ است که طرح آزمایشی آن برای مدت دو ماه در ۱۱ هتل و رستوران تبریز صادر شده است.
آبدار، تلاش برای افزایش و بهسازی هتل ها و اقامتگاه های آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز را از دیگر برنامه های تعریف شده دولت برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ بیان و اظهار کرد: در این زمینه اقدامات بسیار مهم انجام و برای اولین بار در استان طی سال های پس از انقلاب اسلامی برنامه تدوین شده است و افزایش چشمگیر تعداد تخت ها در سطح استان از آن جمله است.
وی گفت: در حالی که تعداد تخت های هتل ها و مراکز اقامتی آذربایجان شرقی از سال های اول انقلاب تا پارسال هفت هزار و ۴۰۰ بود، امسال در حرکتی تاریخی مجوز ساخت تعداد ۵۳ هتل و مرکز اقامتی صادر شد که با بهره برداری از آنها تعداد تخت های استان به ۱۳ هزار و ۱۰۰ عدد خواهد رسید، هر چند تعداد تخت هتل های شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز هر کدام بیش از ۳۰ هزار عدد است.
آبدار از ورود بخش خصوصی به هتل سازی در استان خبر داد و افزود: با همراهی این بخش تعداد ۳۲ هتل و مرکز اقامتی در آذرایجان شرقی در حال ساخت است که امسال تعداد ۷ هتل به بهره برداری می رسد.
وی، افزایش سه برابری راهنمایان گردشگری، افزایش تعداد موزه های تخصصی، اجرای تورهای رسانه ای برای کشورهای خارجی، راه اندازی سفیران تبریز ۲۰۱۸ در شهرهای مختلف ایران و تلاش برای اجرای همایش ها و جشنواره های گوناگون گردشگری را از جمله برنامه های مدون ستاد رویداد تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد.
آذربایجان شرقی با یکهزار و ۸۳۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی و بین المللی جزو پنج استان اول ایران در حوزه گردشگری است.
کلان شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده است که آیین رسمی گشایش این رویداد چهارشنبه هفته قبل با حضور رییس جمهوری و ۶۰ میهمان خارجی برگزار شد.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


ارتباطات


میراث


تبریز ۲۰۱۸


ستاد