اخبار گردشگری

ورود به مرنجاب تا اطلاع بعدی ممنوع شد

به گزارش ایرنا، مجید نوری روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بارش شدید باران از روز گذشته و به دنبال آن آبگرفتگی قسمت هایی از مسیر مرنجاب به همراه لغزندگی شدید موجب شد تا از ورود گردشگران به این منطقه کویری جلوگیری شود.
وی افزود: بارش ها موجب شده تا قسمت هایی از مسیر خاکی کویر مرنجاب از بین رفته و ورود به آن را بسیار خطرناک کند و از این رو ورود به منطقه و اقامت در کاروانسرای مرنجاب ممنوع اعلام شده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بیان کرد: اقدام های لازم جهت بازگشایی مسیر این منطقه گردشگری کویری در حال انجام است و پس از فراهم شدن شرایط لازم، اخبار آن به اطلاع گردشگران خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، بارش های رگباری باران در ۲۴ ساعت گذشته منجر به محدود شدن دسترسی و تردد در برخی نقاط آران و بیدگل شد به طوری که بنابر اعلام آموزش و پرورش این شهرستان، همه مدرسه های بخش کویرات را در روز یازدهم اردیبهشت ماه به تعطیلی کشاند.
بنابر اعلام اداره هواشناسی افزایش ابر، وزش بادهای به نسبت شدید، رگبار بهاری، رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ تا پایان هفته برای بیشتر نقاط پیش بینی می شود.
کویر مرنجاب با بیش از ۵۰ کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


کویر مرنجاب


بارندگی


آران و بیدگل