اخبار گردشگری

آثار فرهنگی موزه های اردبیل ساماندهی می شوند

فردین عینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری به همت کارشناسان ۲ هزار اثر تاریخی در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی استان ساماندهی و به ثبت رسید.
او گفت: ثبت حدود ۲ هزار اثر دیگر از جمله آثار تاریخی شهرستان خلخال و آثار کاوش های اخیر باستان شناسی در دستور کار است که در صورت تامین اعتبار ساماندهی و ثبت آن عملیاتی خواهد شد.
به گفته مسئول موزه های استان اردبیل ، در مرحله اول ساماندهی آثار اصیل تاریخی عملیاتی شده و در فازهای بعدی آثار بدل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عینی تشریح کرد: ثبت آثار در سامانه جامع اموال منقول تاریخی و فرهنگی منجر به حفاظت اصولی و نگهداری آثار شده و در طی روند صحیح مرمت آثار موثر است ولی امکان جابجایی آثار پس از ثبت وجود ندارد.
وی افزود: در صورتی که اعتبار لازم برای ساماندهی آثار تامین شود، امسال می توان تمامی آثار مخازن موزه های استان را ساماندهی کرد.
استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می باشد. مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معروف ترین اثر تاریخی اردبیل می باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.
استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان شناسی ، صنایع دستی ، مردم شناسی ، چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ، موزه صارم السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان شناسی شهرستان مشگین شهر و موزه باستان شناسی خلخال است.
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اردبیل


موزه