اخبار گردشگری

آیین نوروز شناسی در وین برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این آیین که با هدف آشنایی مخاطبان اتریشی و اروپایی مجله سوسایتی با جشن نوروز در هتل ‘پارک حیات’ وین (Park Hyatt) برگزار شد، سفرا و نمایندگانی از کشورهای ایران ، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان حضور داشتند.
عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این آیین با ایراد سخنانی ضمن بیان توضیحاتی درباره گستره جغرافیایی نوروز نزد ملتها و کشورهای مختلف، این آیین را یک پدیده چندوجهی دانست و به طور خاص درباره دو جنبه طبیعی و فرهنگی نوروز سخن گفت.
وی افزود: نوروز به لحاظ طبیعی تأکیدی بر همزیستی و هماهنگی بین انسان و طبیعت است و به لحاظ فرهنگی نیز نماد و مروج ارزشها و هنجارهای مختلف مهمی مانند مانند تفاهم و احترام متقابل، دوستی و همزیستی و همچنین فرهنگ صلح و همکاری بین کشورها و ملتهاست.
مولایی تأکید کرد: بنابر این، نوروز یک جنبه مهم بین المللی و جهانی دارد و از این جنبه، سازمان ملل متحد به طور رسمی نوروز را به عنوان یک مناسبت جهانی و میراث فرهنگی برای بشریت معرفی کرده است.
در این آیین همچنین ‘لیلا ماهات’ رئیس آکادمی هنرهای اوراسیا قزاقستان و ‘گرترود تاخهامر’ مدیر مسؤول مجله سوسایتی در سخنانی از اهمیت جشن نوروز به عنوان مناسبتی فراتر از مرزهای کشورها تأکید کردند. در آیین نوروز امسال به اهتمام مجله سوسایتی اتریش، همچنین قطعاتی از موسیقی سنتی قزاقستان به اجرا در آمد و با شیرینی سنتی نوروزی از مهمانان پذیرایی شد.
غرفه سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز که در دو بخش سفره هفت سین و صنایع دستی ایران تزئین شده بود، همراه با پذیرایی به سبک ایرانی (چای و شیرنی) مورد استقبال گسترده حضار قرار گرفت.
اوایل فروردین ماه سال گذشته نیز آیین جاده ابریشم به اهتمام مجله سوسایتی اتریش و با حضور نماینده وزارت خارجه و ده ها نفر از میهمانان و شخصیت های اتریشی و سفرا و دیپلمات های کشورهای حوزه تمدنی جاده ابریشم از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوریه در وین برگزار شده بود.
دوفصلنامه سوسایتی اتریش (Society Magazine) نشریه ای در حوزه فرهنگی و گردشگری است که در شماره تابستان گذشته خود، بیست صفحه گزارش مصور به حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری، معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایرانی– اسلامی و همچنین روابط دو کشور اختصاص داده بود.
اروپام**۱۰۷۸**۱۵۰۴

انتهای پیام /*


سیاسی


نوروز


ایران


مولایی