اخبار گردشگری

ماه عسل؛ تجربه‌ای فراموش نشدنی


ماه عسل؛ تجربه‌ای فراموش نشدنی

ماه عسل،کلمه‌ای کوچک که هیجان و تجربه‌های نابی را در پس خود پنهان کرده است. شاید برنامه‌ریزی برای ماه عسل، از برنامه‌ریزی برای سفرمهم‌تر و حتی کمی دشوار‌تر هم باشد. قرار است در این سفر خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید، پس باید همه چیز طبق برنامه پیش برود. آیا می‌دانید در این سفر به چه چیز‌هایی نیاز خواهید داشت؟

ماه عسل؛ تجربه‌ای فراموش نشدنی

۱. باهم برنامه‌ریزی کنید

هیچ برنامه یا راهنمایی مشخصی برای ماه عسل وجود ندارد، زیرا هرکسی دوست دارد طبق علایق و رویا‌های خود این سفر را برنامه‌ریزی کند. اما شما به عنوان یک زن و شوهر، اولین قدم مهم زندگی را در ماه عسل بر‌میدارید. در این سفر تمام برنامه‌ریزی‌ها باید با مشورت یکدیگر انجام شود.

 

۲. زمان و مدت سفر را تعیین کنید

یک قاب زمانی برای خودتان تنظیم کنید تا همه چیز در زمان مناسب قرار گیرد. به عنوان مثال، رزرو پرواز و هتل باید از قبل انجام شود تا سفر راحتی داشته باشید، پس باید زمان دقیق سفر شما مشخص باشد. با دانستن زمان سفر، هم به راحتی می‌توانید وسایل مورد نیاز را به مرور زمان، جمع‌آوری کنید و هم برای دورانی که در سفر خواهید داشت برنامه بچینید.

 

۳. از تجربیات دیگران استفاده کنید

معمولا افراد دوست دارند تمام خاطرات و تجربه‌های سفر خود را ثبت کنند و زمانی که بازگشتند، به عنوان راهنمایی در صفحات اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند. شما هم زمانی را اختصاص داده تا این تجربه‌ها را ببینید و بخوانید تا در سفر خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

۴. بودجه تعیین کنید

قبل از هر چیزی باید برای این سفر بودجه‌ای در نظر بگیرید و طبق آن تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهید. بیشتر گزینه‌هایی را در نظر بگیرید که در عین اینکه پول شما ذخیره می‌شود، تجربه‌های جدیدی کسب کنید. مثلا بهتر است به جای ماندن در هتلی لوکس، تجربه‌هایی را در مکان جدید و بیرون به دست آورید و فقط شب را برای خواب در هتلی متوسط بمانید.

 

۵. به حفظ حریم خصوصی توجه کنید

مقصدی را انتخاب کنید که تجربه و منفعت زیادی برای شما داشته باشد و در عین حال حریم خصوصی شما حفظ شود. در این سفر شما نیاز به آرامش و کسب تجربه‌ی مفید دارید پس مقصدی را انتخاب نکنید که شلوغی و محبوبیت آن شما را آزار دهد.

 

۶. مقایسه و بررسی کنید

برای رزرو آنلاین، بهتر است تمامی گزینه‌ها را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. از آژانس‌های معتبر مسافرتی کمک و راهنمایی بخواهید. معمولا پکیج‌های مسافرتی با تخفیف یا ارائه خدمات ویژه برای زوج‌های جوان در دسترس است.

 

۷. فهرست تهیه کنید

بعد از مشخص شدن مقصد، حال زمان آن رسیده که فهرستی جامع برای خود تهیه کنید. باید مشخص کنید که چه کار‌هایی می‌خواهید انجام دهید و از تمامی زمان خود به نحو درست و کامل استفاده کنید. مثلا:
-مکان‌های محبوب برای بازدید
-کار‌های مورد علاقه برای انجام
-بررسی شرایط آب و هوایی و انتاخب لباس مناسب
-در کجا چه غذا‌هایی بخورید
-کجا پول نقد را به ارز محلی تبدیل کنید
-جاذبه‌های گردشگری مقصد را بدانید

 

۸. مسائل مربوط به اقامت

انتخاب درست محل اقامت نیز یکی دیگر از نکات مهم در سفر است که باید به آن توجه شود. هنگام انتخاب محل اقامت، علاوه بر اینکه هزینه هتل باید متناسب با بودجه باشد، باید راحتی و رفاه خود را نیز در نظر بگیرید.

 

نکته: در نهایت به سبک و راحت بودن حمل چمدان نیز باید توجه کنید.

 

مترجم: سحر مردانه
منبع: traveltriangle.com