اخبار گردشگری

۲۱۴ میلیارد ریال به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

محمود باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۹۵ میلیارد ریال از این میزان برای طرح های مختلف کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده است.
وی از تصویب ۹۲ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های گردشگری این استان در شورای فنی اشتغال و معرفی به بانک های عامل خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی با سود ۶درصد و با سه سال دوره تنفس به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
باقری سقف پرداخت این تسهیلات را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶، از محل اعتبارات سفر سال ۹۵ رئیس‌جمهوری به یاسوج جذب شده که با این اعتبار تحول بزرگی در زیرساخت‌های گردشگری استان ایجاد شده است.
باقری اظهار داشت: ۸۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث چهار پارک اسکان هزینه شده است.
وی با اشاره به بهره برداری از چهار پارک اسکان، حدود ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و تلاش برای واگذاری ۴۱ طرح گردشگری به بخش خصوصی گفت:دولت تلاش های گسترده ای برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سومین قطب اقتصادی این استان کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور خدود ۲ میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی سال جاری در این استان گفت: صنعت گردشگری فرصتی طلایی برای توسعه اقتصادی و افزایش درآمد مردم است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


اعتبار


گردشگری


کهگیلویه و بویراحمد