اخبار گردشگری

کتاب خلیج فارس به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه می شود

جواد نوروزی روز دوشنبه و همزمان با روز ملی خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: کتاب مصور «خلیج فارس» درمدت چهار سال تحقیق و پژوهش و به ۱۰ زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، روسی، آلمانی و فرانسه گردآوری شده است.
این نویسنده جوان اظهار داشت: مطالب این اثر مکتوب با موضوع خلیج فارس، بدون استفاده از منابع مورخان ایرانی بلکه با استفاده از منابع مورخان و پژوهشگران خارجی گردآوری و منتشر شده است.
وی ادامه داد: در این کتاب ۱۰ نامه و سند سازمان ملل منتشر شده است که در دوره های مختلف به موضوعات زیست محیطی، خاک شناسی، دریاشناسی، گونه ها و موجودات خلیج فارس به صورت جامعی پرداخته شده است.
نوروزی به چاپ ۱۲۰ نقشه تاریخی در کتاب خلیج فارس اشاره کرد و گفت که این نقشه های تاریخی برای اولین بار منتشر شده اند
نویسنده کتاب مصور خلیج فارس اظهار داشت: قرار است این کتاب پس از ترجمه به ۵۰ زبان دنیا در یک بسته پنج جلدی درآمده و براساس ترجمه های صورت گرفته، دسته بندی و توزیع شود.
وی ادامه داد: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی های فرهنگی کشورمان، قرار است کتاب «خلیج فارس» در کتابخانه های ملی ۹۰ کشور و ۱۸۵ نقطه جهان توزیع شود.
به گفته نوروزی همچنین قرار است ترجمه کتاب خلیج فارس در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، آلمان و روسیه نیز طی مراسم های ویژه ای رونمایی شود که رونمایی در روسیه فقط به بعد از انجام بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ موکول خواهد شد و مابقی در اولین فرصت انجام می شود.
وی همچنین اظهار داشت: مصمم هستیم نسخه الکترونیک و هوشمند این کتاب را نیز با قابلیت جستجوی اینترنتی و لوح فشرده برای استفاده و بهره برداری محققان، پژوهشگران و همه افراد علاقه مند منتشر کنیم.
کتاب مصور خلیج فارس در ۴۷۵ صفحه منتشر شده است که ۳۴۰ صفحه به مطالب ترجمه شده به ۱۰ زبان و ۱۳۵ صفحه به مطالب فارسی همراه با عکس و نقشه اختصاص دارد.
آیین رونمایی از کتاب مصور «خلیج فارس»، روز گذشته، ۹ اردیبهشت ماه با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات کاربردی قلم و با حضور ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سفیران کشور‌های خارجی مقیم تهران، فرماندهان نیرو‌های دریایی، زمینی و هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استادان دانشگاهی و پژوهشگران کشورمان برگزار شد.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


ادبیات


کتاب


خلیج فارس