اخبار گردشگری

استاندار هرمزگان: اصالت نام خلیج فارس قابل کتمان نیست

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز دوشنبه در پیامی به مناسبت دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس افزود: خلیج فارس به عنوان یکی از مهم ترین آبراه ها و مناطق راهبردی در سطح جهان، همواره برای ایرانیان مایه غرور و افتخار بوده است.
وی بیان داشت: مردم ایران هزاران سال است که در کنار آب های نیلگون خلیج فارس زندگی کرده و از مواهب بیکران آن بهره مند شده اند.
استاندار هرمزگان یاد آورشد: خلیج فارس علاوه بر داشتن منابع عظیم انرژی و اهمیت اقتصادی، از تاریخ و فرهنگی کهن و منحصر بفرد برخوردار است که این فرهنگ را می توان در مردمانی که در کنار آن می زیستند، مشاهده کرد.
همتی اضافه کرد: هویت فرهنگی و هنری کم نظیر مناطق همجوار با خلیج فارس، مقوله ای است که باید در حفظ و ترویج آن کوشا باشیم تا نسل در نسل این فرهنگ کهن منتقل شود.
وی اضافه کرد: هرمزگان با قرار گرفتن در کنار سواحل زیبای خلیج فارس و داشتن ۱۴ جزیره و بیش از هزار کیلومتر ساحل با احتساب سواحل موجود در جزیره های استان و هم چنین قرار گرفتن در منطقه مهم تنگه هرمز، استان محوری کشور در ارتباط با خلیج فارس محسوب می شود.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: مردم هرمزگان که به حافظان خلیج فارس مشهورند، در طول سال های متمادی از طریق خلیج فارس به کسب روزی حلال پرداخته و مبلغان فرهنگ اصیل این منطقه بوده اند.
همتی ضمن تبریک روز ملی خلیج فارس به مردم و ساحل نشینان هرمزگانی تاکید کرد: ما مسوولان و مردم این استان وظیفه ای خطیر در دفاع از فرهنگ و اصالت خلیج فارس و هم چنین حفظ محیط زیست این دریای بیکران بر عهده داریم.
دهم اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز ملی خلیج فارس ثبت شده است.
۷۱۹۵/ ۶۰۴۸

آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


فرهنگی


روز ملی خلیج فارس


استاندار


هرمزگان