اخبار گردشگری

راه ماندگاری گردشگران در زنجان توزیع سفر است

یحیی رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی نوروز امسال برای نخستین بار جمعیت گردشگران در زنجان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسید.
وی یادآورشد: زنجان از نظر جذب مسافر و گردشگر مشکلی ندارد، مساله اساسی در زمان ماندگاری آنان است.
رحمتی اظهار کرد: ۱۰ سال قبل، مردم از دیدن گردشگران خارجی در زنجان تعجب می کردند، اما اکنون، روزانه بیش از ۴۰ گردشگر در سطح شهر حضور دارند، اما مردم تغییری در رفتار خود ایجاد نمی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: نظرسنجی ها هم نشان می دهد که زنجان در نحوه برخورد با گردشگران، یکی از استان های خوب محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: ماندگاری گردشگران در زنجان یک علت دارد و آن هم پایین بودن توزیع فضای گردشگری در سطح شهر است.
رحمتی ادامه داد: به غیر از جاذبه های کنونی در سطح شهر، باید چندین نقطه گردشگری دیگر در سطح شهر ایجاد کرد تا گردشگر در سطح شهر توزیع شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: میزان رشد گردشگران طی سال های اخیر، قابل توجه است، اما کف انتظار مسئولان این حوزه نیست.
وی اضافه کرد: پیش از زمینه سازی برای افزایش تعداد گردشگران باید زمینه ماندگاری آنان را در سطح شهر فراهم کرد.
رحمتی تاکید کرد: در صورتی که بتوان میزان ماندگاری همین گردشگران را ۲ برابر کرد، به مراتب بهتر از آن است که گردشگران جدیدی وارد شهر شوند و ماندگاری کمتری داشته باشند و فقط بار بیشتری به سطح شهر تحمیل کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با همین نگاه هم خانه های تاریخی و قدیمی شهر زنجان احیا می شوند که بتوانند به کمک توزیع گردشگر در سطح شهر بیایند.
وی افزود: در تمام جهان، گردشگری بهانه ای برای توزیع عادلانه ثروت است و توزیع سفر در سطح شهر زنجان به تحقق این موضوع کمک می کند.
شهر زنجان جاذبه های منحصر به فردی از جمله موزه مومیایی های طبیعی با نام مردان نمکی، موزه مردم شناسی رختشویخانه به عنوان اختصاصی ترین بنای جهان برای بانوان و طولانی ترین بازار مسقف ایران را در خود جای داده است.
۳۰۰۱/۶۰۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ماندگاری


توزیع ثروت