اخبار گردشگری

غارهای اسرار آمیز گرجستان

گرجستان، کشوری کوهستانی با طبیعتی بی‌نظیر که رودخانه‌ها، دریاچه‌های زیر زمینی و غار‌های فراوانی را در خود جای داده است. این جاذبه‌های طبیعی، هر ساله هزاران گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند. غار‌هایی که در گرجستان وجود دارند، شبیه به گنجینه‌های ارزشمند با داستان‌های ماجراجویی جذاب هستند. برخی از این غار‌های مرموز را در این مقاله معرفی خواهیم کرد:

غارهای اسرار آمیز گرجستان

غار محبوب پرومتئوس (Prometheus Cave)
غار پرومتئوس در غرب گرجستان واقع شده و ۲۰ کیلومتر از کوتایسی فاصله دارد. محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین غار در گرجستان است. با توجه به اینکه فقط قسمت کمی از غار برای بازدید‌کنندگان قابل دسترسی است اما پیاده‌روی در همان منطقه نیز بیشتر از ۱ ساعت طول خواهد کشید. درون غار، دریاچه‌های زیر زمین قابل مشاهده است که هوای غار را مرطوب نگه داشته‌اند. طول کل غار حدود ۲۲ کیلومتر است اما فقط ۱۴۲۰ متر از آن قابل دسترسی است. درون غار با چراغ‌های رنگارنگ و زیبا تزئین شده است که بر زیبایی آن افزوده است.


غارهای اسرار آمیز گرجستان

غار ساتاپلیا برای کودکان و بزرگسالان (Sataplia)
این غار نیز در غرب گرجستان، ۶ کیلومتری کوتایسی و در نزدیکی غار پرومتئوس واقع شده است. ساتاپلیا، پارکی بزرگ با جنگل و غار است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان، لحظات زیبا و فراموش‌نشدنی خلق خواهد شد. این قلمرو نادر و به تازگی حفاظت شده، روزی محل زندگی دایناسور‌ها بوده است و اولین چیزی که درون غار نظر گردشگران را جلب می‌کند، وجود رد پای دایناسور‌ها است. تاکنون بیش از ۲۰۰ رد پای دایناسور با قدمتی بیش از ۱۲۰ میلیون سال در این منطقه کشف شده است. نورپردازی و پخش موزیک در ابتدای غار نیز مورد پسند بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


غارهای اسرار آمیز گرجستان

غار قیفی شکل ملوری (Melouri)
در ۳ کیلومتری غار پرومتئوس، غار دیگری با نام ملوری قابل بازدید است. طول کل غار ۲۰۰۰ متر است و شکلی شبیه به قیف دارد. از طریق مسیر و سالن‌های خشک به قسمت اصلی غار که متشکل از کانی‌ها و دریاچه‌های زیر زمینی است، می‌رسید. گذرگاه این غار با توجه به شکل، کمی پیچیده است و نیاز به مهارت و آماده‌سازی خواهید داشت.


غارهای اسرار آمیز گرجستان

غار Bgheri مورد علاقه حرفه ای ها
غار Bgheri، در میان کوهنوردان و دوست‌داران ورزش به شدت محبوب است. برای رفتن به این غار به دلیل پیچیدگی‌های فراوان، باید حرفه‌ای و با مهارت باشید. غار در ارتفاع ۴۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد. برای ورود به غار، شما باید ۲۰ متر از آبشار پایین‌تر رفته تا به این غار خاص برسید. بهتر است برای بازدید از این غار با گرو‌ه‌های حرفه‌ای و تور مخصوص همراه شوید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com