اخبار گردشگری

روستای انگوران زنجان

انگوران در فاصله ۹۵ کیلومتری زنجان،یکی از روستاهای استان زنجان محسوب می گردد که در ضلع جنوب غربی استان زنجان در شرق تکاب ،شمال شهر دندی و در جنوب شهرستان ماهنشان بین روستاهای زماین،چایکند،خاینیک؛طومارخان و اکیز قشلاق محصور گشته است. دو رود انگوران چایی و ماراش چایی در انگوران به هم متصل میشوند و پس از عبور از خاک اکیز قشلاق در بهستان به قزل اؤزن می پیوندند.
انگوران به لحاط بزرگی آن نسبت به روستاهای اطراف،همواره در همه امور سرآمد بوده و تماکیت منطقه کاکا، گلابلو تا کهریزک؛ کاروانسرا؛ قره ناس به نام انگوران معرفی می شد. وجود معدن سرب و روی در منطقه انگوران که آشنای اهالی صنعت و معدن می باشد؛ باعث اعتلای نام این روستا گردید. همچنین این روستا به علت داشتن قدمت تاریخی و شاعری پر آوازه به نام مولانا همتی انگورانی در نزد اهالی علم و ادب نیز چندان غریبه نبوده است و همچنین نظر به مرکزیت و محلاستقرار خانها در انگوران، به این روستا آوازه صد چندان بخشیده و امروزه بالغ بر ۸۲ روستا به نام روستاهای منطقه انگوران، مبین شکوه و قدمت انگوران میباشد.

طبیعت انگوران

انگوران به لحاظ قرار گرفتن در ساحل دو رود انگوران چایی و ماراش چایی سر سبزی و طبیعت خاصی دارد،همچنین به علت آب و هوای خوب و زمینهای حاصلخیز و چمن زار های “گللوباغ،قاراداش،دهبر بالا، خاناایچی، آغ تپه، اوروج چملی،قالا دالی و زینه”در بین روستاهای اطراف و حتی روستاهای استان چون نگینی در انگشتری خود نمایی می کند.

روستای انگوران زنجان

روستای انگوران زنجان

روستای انگوران زنجان

روستای انگوران زنجان

روستای انگوران زنجانروستای انگوران زنجان