اخبار گردشگری

۶۰ بنای تاریخی آذربایجان غربی مرمت می شود

جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرمت جداره سردر نصیرزاده، حمام محمد بیگ و مقبره آل یعقوب خوی، کلیسای هفتوان و کتیبه خان تختی سلماس از جمله دیگر بناهای در نظر گرفته شده برای مرمت در سال جاری است.
وی مرمت ساختمان قدیمی دارایی و بناهای چهارگانه پردیسان در ماکو، برج مقبره کندال شهرستان شوط، پل تاریخی ممیند و بخشی از جداره تاریخی بنای قالاباشی نقده، پل ساروق، مسجد، یخچال و هشتی اوغول بیگ و عمارت رشیدالدوله دورباش تکاب را از دیگر بناهایی دانست که نیاز به مرمت در سال جاری دارد.
وی مجموع اعتبارات اختصاص یافته به حوزه مرمت آثار تاریخی را در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال ۱۳۹۶ این میزان به بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال افزایش یافت که بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و از مابقی برای مرمت بناهای تاریخی در سال جاری استفاده می شود.
وی همچنین از مساعدت استانداری آذربایجان غربی در آغاز عملیات مرمت بناهای تاریخی در محدوده زمین‌های پادگان ارتش در خیابان امام (ره) ارومیه خبر داد و افزود: عملیات مرمت در این بخش با اعتبار اولیه ۱۷ میلیارد ریال به ‌زودی آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته ۹۱ اثر تاریخی استان مرمت و بازسازی شد که در مقایسه با سال پیش از آن رشد چندین برابری داشت.
بازار تاریخی ارومیه، بازار تاریخی خوی، کلیسای مهلذان، مقبره آل یعقوب، خانه کبیری خوی، پل تاریخی باراندوز و برخی کلیساهای تاریخی و حمام ها از جمله آثار تاریخی مرمت شده در سال ۱۳۹۶ بود.
۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت


آذربایجان غربی