اخبار گردشگری

شیراز ایستگاه سوم کاروان سفیران گردشگری «تبریز۲۰۱۸»

کاروان سفیران گردشگری «تبریز۲۰۱۸» پس از توقف و اجرا در شهرهای زنجان و اصفهان به شهر شیراز رسید.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی این آذربایجان شرقی روز شنبه ۸ اردیبهشت با بیان این مطلب گفت: این کاروان که متشکل از ۱۱ اتوبوس است، با شعار “تبریز۲۰۱۸” و حمایت از کالای ایرانی با دستور دکتر روحانی، رئیس جمهوری، ۵ اردیبهشت حرکت خود را آغاز کرد و با سفر به مراکز استان ها و شهرهای منتخب در سراسر کشور اجرای برنامه خواهد داشت و علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری در راستای حمایت از کالای ایرانی به ارائه سوغات و صنایع دستی تبریز و استان خواهد پرداخت.

در این کاروان که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شهرداری تبریز و اتحادیه های صنفی و هنرمندان صنایع دستی ترتیب داده شده است، سوغاتی های شاخص تبریز اعم از کیف، کفش و چرم، شیرینی و شکلات، نساجی، فرش، تابلو فرش سردرود، لوازم خانگی و… صنایع دستی اعم از سماور سازی، چاپ باتیک، رودوزی های سنتی، سنگ های قیمتی و صنایع شیشه در شهرهای مختلف کشور معرفی می شوند.

گروه های هنری و موسیقی آشیقی اعزامی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با اجرای خود در جمع گردشگران و شهروندان شهرهای مختلف فرهنگ غنی و فولکلور آذربایجان را در سراسر کشور معرفی خواهند کرد.

این کاروان در روز جمعه، ۷ اردیبهشت در میدان نقش جهان اصفهان پس از استقبال استاندار اصفهان در جمع پر شور شهروندان اصفهانی و گردشگران داخلی و خارجی حاضر به اجرای برنامه پرداخت و امروز شنبه اصفهان را به مقصد شیراز ترک کرد و دیار حافظ و سعدی میزبان بعدی کاروان سفیران گردشگری “تبریز۲۰۱۸” خواهد بود.

این کاروان پس از حضور و اجرا در شهرهای زنجان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، قشم، کرمان، یزد، بیرجند، مشهد، سمنان، ساری، رشت، آستارا، اردبیل، سرعین و مشگین شهر به تبریز بازخواهد گشت.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث اریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.