اخبار گردشگری

توصیه‌های کاربردی در سفر به کویر

سفر به کویر؛ می‌تواند یک تجربه کاملا متفاوت باشد بررسی این سفر از جهات زمان، گم شدن، تشنگی، آفتاب سوختگی، بهداشت و بیماری‌ها و سایر عوامل باعث داشتن سفری بهتر و بدون خطر خواهد بود. اما قبل از شروع سفر بهتر است راهنمایی‌های مربوطه را بخوانید.


سفر به کویر توصیه‌های کاربردی

چه زمانی برای سفر به کویر مناسب‌تر است؟

در اغلب موارد، بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از کویر است. بدون تجربه می‌توان حدس زد که در تابستان و اوایل پاییز هوا بسیار گرم است و در زمستان نیز با شب‌های بسیار سرد روبرو خواهید شد. در زمستان و اوایل بهار نیز وزش باد‌های قوی مرسوم است. پس در انتخاب زمان سفر دقت کنید.


سفر به کویر توصیه‌های کاربردی

آفروود و ماجرا‌های تخته گاز در کویر

از اینکه در مسیر درست قرار گرفته‌اید اطمینان حاصل کنید؛ زیرا گم شدن در کویر بسیار ساده است. قبل از وارد شدن به جاده؛ از مشاوران و راهنمایان جاده؛ مشورت‌های لازم را دریافت کنید، زیرا جاده‌ها اکثر اوقات؛ سریعا تغییر می‌کنند.


سفر به کویر توصیه‌های کاربردی

آب آشامیدنی، کویر و تشنگی

هر فردی در کویر نیاز به نوشیدن یک گالن آب دارد. حمل و جابه جایی آب در ظروف پلاستیکی بهتر از ظروف فلزی و کیسه‌های آب است. ممکن است بگویید در آنجا مکان‌هایی برای دسترسی به آب تعبیه شده، اما شما مطمئن نیستید که این آب برای نوشیدن مناسب است یا خیر! حتی ممکن است در آن منطقه با بی آبی و خشکی مواجه شوید پس همه‌ی احتمالات را در نظر بگیرید و برای حمل آب تنبلی نکنید.


سفر به کویر توصیه‌های کاربردی

آفتاب و قرار گرفتن در معرض گرما

اولین مسئله‌ای که در کویر باید به آن توجه کنید، اجتناب از در معرض مستقیم آفتاب بودن است. آفتاب سوختگی در کویر می‌تواند بسیار جدی باشد؛ همچنین گرمازدگی می‌تواند کشنده باشد. بهتر است کلاه به سر د. اشته باشید؛ از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و عینک آفتابی رنگ تیره به چشم داشته باشید. حتی اگر هوا بسیار گرم است از بلوز گشاد با آستین بلند و شلوار بلند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کرم ضد آفتاب را در فاصله‌های زمانی مشخص تجدید کنید و گشت و گذار خود را در صبح و بعداز ظهر که آفتاب رفته است انجام دهید.


سفر به کویر توصیه‌های کاربردی

رعد و برق و بارش‌های کویری

رعد و برق‌های سریع و خشن در بیابان غیر معمول نیستند. از چشم دوختن به آسمان خودداری کنید حتی اگر طوفان در فاصله‌ی کمی از شما قرار دارد. زمانی که سیل جاری می‌شود هر آنچه که در راه خود باشد می‌شوید؛ پس در جای درستی اقامت داشته باشید.


سفر به کویر توصیه‌های کاربردی

حشرات و مگس‌های کویر

اگر چه به طور کلی خطرناک نیستند، اما تا زمانی که از شر گزش آن‌ها در امان مانده باشید. در صورت گزیده شدن هم باید از پماد استفاده کنید. سعی کنید از مواد دافع حشرات استفاده کنید.


سفر به کویر توصیه‌های کاربردی

مراقبت از خودرو

شما نمی‌توانید اقدامات احتیاطی بیش از حدی را قبل از سفر به بیابان انجام دهید، اما در اینجا لیستی از راهنمایی‌های لازم وجود دارد:

  • معاینه خودرو-قبل از سفر؛ ماشین خود را نزد یک مکانیک ماهر بازرسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. از وسایل ضروری یک یدک همراه داشته باشید.
  • لاستیک را در فشار طبیعی نگه دارید-باد لاستیک را متناسب با گرمای جاده تنظیم کنید.
  • چراغ بنزین؛ روغن و درجه حرارت آب را تند به تند چک کنید تا تیک دار نشوند.
  • آب رادیاتور را پس از سرد شدن موتور چک کنید و یا به آن آب اضافه کنید. در صورت گرم بودن موتور می‌تواند منجر به حادثه شود.

سفر به کویر توصیه‌های کاربردی

چند نکته برای جلوگیری از ابتلا به بیماری

  • از تماس با جوندگان و لانه جوندگان و یا پناهگاه‌های نگران کننده (مانند لانه موش) اجتناب کنید.
  • اگر برای اقامت کابینی در اختیار شما گذاشته شد؛ قبل از استفاده آنرا ضدعفونی کنید.
  • چادر یا کیسه‌ی خواب خود را در کنار مدفوع حیوانات و یا سوراخ و محل زندگی آن‌ها بنا نکنید.
  • مواد غذایی را در ظروف مقاوم بریزید
  • زباله‌ها را یا در کیسه‌های مقاوم بریزید یا در زمین دفن کنید.
  • برای پخت و پز؛ شستن ظروف؛ مسواک زدن و نوشیدن از آب‌های بطری که سالم هستند استفاده کنید.

لینک مطالب: www.legendsofamerica.com