اخبار گردشگری

فروش سفال خارجی در لالجین ممنوع شد

محمد ناصر نیکبخت روز شنبه در آیین معارفه فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه لالجین دیگر یک شهر معمولی نیست و جایگاه آن خیلی بالا رفته و شهری جهانی است افزود: در شان این شهر نیست که در آن سفال چینی به فروش برسد.
وی با بیان اینکه همدان میزبان ۲ اجلاس مهم گردشگری است افزود: این رویدادها ها فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگراست و باید برای استفاده از این فرصت ها آماده شد.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه لالجین باید بهترین شرایط گردشگری را برای این ۲ اجلاس مهم داشته باشد اظهار کرد: برای خدمت به مردم باید از همه فرصت ها و ظرفیت ها استفاده کرد و همراهی نمایندگان در پیگیری ها بسیار موثر و لازم است که در استان به خوبی این همراهی وجود دارد.
نیکبخت با بیان اینکه توسعه شهر جهانی لالجین نیاز به حمایت همه جانبه دارد افزود: سفال لالجین در دنیا حرف برای گفتن دارد و این شهر جهانی باید تغییر و زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کند.
وی اظهار کرد: استان همدان بر مدار توسعه قرار دارد و در حال جهانی شدن است و این حاصل وحدت و انسجام بین مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این وحدت و انسجام در استان بین سیستم اجرایی، نمایندگان مجلس، دستگاه های اداری، روحانیت دستگاههای قضایی و امنیتی وجود دارد ادامه داد: بیکاری بدون سرمایه گذاری حل نمی شود و باید بخش خصوصی این کار را انجام دهد و در حال حاضر شرایط مهیا است.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی باید به میدان بیاید، احساس امنیت داشته باشد و ترغیب و تشویق به سرمایه گذاری شود.

*** تعهد اشتغال همدان در سال ۹۶ محقق شد
استاندار همدان با بیان اینکه تعهد اشتغال استان در سال گذشته ایجاد ۱۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود افزود: ما برای ایجاد ۳۰ هزار شغل که به مردم همدان قول داده ایم، تلاش می کنیم.
نیکبخت ادامه داد: سال گذشته تسهیلات اشتغالزایی در استان همدان ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است که تاکنون حدود یک هزار میلیارد ریال آن جذب شده است.
در این آیین از خدمات محسن مرادی پناه تقدیر و احسان قنبری به عنوان فرماندار بهار معرفی شد.
گفتنی است ایران برای میزبانی اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۱۸ انتخاب شد و این اجلاس آبان سال ۹۷ به میزبانی همدان برگزار می شود.
سازمان جهانی گردشگری با عضویت ۵۰۰ شرکت خصوصی وابسته از ۱۳۰ کشور در حوزه گردشگری بین المللی فعالیت می کند و ۹ شرکت خصوصی ایرانی عضو این سازمان هستند که شرکت سیاحتی علیصدر همدان یکی از این ۹ عضو امسال به عنوان عضو هیات رئیسه این سازمان نیز انتخاب شد.
از سال گذشته مکاتبات برای میزبانی اجلاس ۲۰۱۸ آغاز شد و با توجه به ظرفیت های ویژه همدان در حوزه گردشگری و جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد این استان از جمله تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا و غار علیصدر این میزبانی به ایران اختصاص یافت.
این برای اولین بار است که اجلاس جهانی گردشگری در ایران برگزار می شود و میزبانی همدان در این دوره از برگزاری اجلاس، افتخاری برای این استان محسوب می شود.
استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده اند.
این استان به واسطه وجود شمار زیادی آثار تاریخی، تفریحی و توریستی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.
لالِجین یکی از شهرهای شهرستان بهار در استان همدان و به عنوان مرکز تولید سفال خاورمیانه شناخته شده است.
۸۰ درصد از جمعیت شهر لالجین به پیشه سفالگری، سرامیک کاری و شغل های وابسته همچون نقاشی سفالینه ها، بسته بندی، خرید و فروش محصولات سفالی اشتغال دارند.
لالجین از مراکز عمده ساخت سفال و سرامیک ایران و جهان به شمار می رود و محصولات هنرمندان آن علاوه بر شهرهای دور و نزدیک ایران به بسیاری از کشورهای دیگر صادر می شود.
شهر لالجین ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
۲۰۸۷/۷۵۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


حمایت از کالای ایرانی


لالجین


تودیع و معارفه