اخبار گردشگری

۱۲ نکته برای سفر در حالت افسردگی

افسردگی یکی از حالات روحی انسان است که می‌تواند در هر دوره‌ای از زندگی انسان‌ها رخ دهد و شرایط زندگی آن‌ها را دگرگون کند. بااین‌حال، برخی از افراد برای درمان خود و جلوگیری از تشدید وضعیت روحی خود مسافرت را انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند که این دوره را در مسافرت طی کنند. در این مطلب ما ۱۲ نکته برای داشتن یک سفر بهتر در حالت افسردگی فراهم آورده‌ایم که از لحاظ روحی و جسمی وضعیت شما را بهبود می‌بخشند. پس با ما در کوله پشتی همراه باشید.

۱۲ نکته برای داشتن سفر بهتر در حالت افسردگی


ارزیابی صادقانه قبل از شروع مسافرت!

قبل از اینکه بلیت هواپیما بخرید و یک پرواز رزرو کنید، از اینکه برای مسافرت آماده هستید مطمئن شوید و حتی‌الامکان با مشاور خود صحبت کنید. تغییر دارویی و کم شدن میزان دارو‌ها بدین معنی نیست که شما می‌توانید به مسافرت بروید، درواقع برای شروع یک مسافرت باید توسط پزشک و روانشناس خود مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرید و در صورت دریافت مجوز، برای سفر اقدام کنید.

از مقاصد سفر اطلاعات کافی کسب کنید!

باید قبول کرد که وضعیت کشور‌های مختلف برای مسافرت در حالت افسردگی متفاوت است و شما نیز باید از این وضعیت مطلع باشید. از شرایط سلامت روانی در مقصد خود آگاه باشید، زیرا این کار می‌تواند نحوه مراقبت از خود را در این مقصد تحت تأثیر قرار دهد. آیا از لحاظ روانی مناسب من است؟ آیا به درمان مناسب دسترسی دارم؟ آیا می‌توانم به روان‌پزشک دسترسی داشته باشم؟ این سؤالات را باید از خود بپرسید.

برنامه برای حالت‌های احتمالی!

هنگامی‌که تصمیم به مسافرت دارید، باید یک برنامه احتمالی برای لحظات افسردگی خود طراحی کنید و این احتمال را در نظر داشته باشید که در صورت بازگشت افسردگی به کجا بروید. می‌توانید گزینه‌های احتمالی خود را قبل از سفر آماده کنید و حتی از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کنید. قبل از سفر به یک کشور خارجی، شماره تلفن‌های اورژانسی را بپرسید و به همراه خود داشته باشید تا به هنگام بروز مشکل سریعاً به رفع آن فکر کنید.

دارو‌های خود را فراموش نکنید!

اگر هنوز در طول درمان خود قرار دارید و دارو مصرف می‌کنید، مطمئن شوید که برای سفر خود دارو به اندازه کافی فراهم آورده‌اید و حتی این احتمال را در نظر بگیرید که چند روز بیشتر آنجا بمانید. توجه داشته باشید که این دارو‌ها را همیشه همراه خود داشته باشید و درون وسایل همراه یا چمدان قرار ندهید. بدون اطلاع دکتر، نوع داروی خود را در طول سفر تغییر ندهید و حتی‌الامکان یک نسخه از دارو را به همراه خود داشته باشید. در ضمن در نظر داشته باشید که دارو‌های افسردگی به صورتی هستند که ممکن است فروش آن‌ها در برخی کشور‌ها ممنوع باشد و باید به اندازه کافی از آن دارو‌ها را با خود ببرید.

تنظیم عاقلانه برنامه سفر!

اگر هنوز هم افسرده هستید و حتی مجوز سفر را از روان‌پزشک خود دریافت کرده‌اید، توصیه ما این است که به سفر‌های بلند نروید و در ابتدا سفر‌های کوتاه چندروزه به شهر‌های کوچک و نزدیک را انتخاب کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند که وضعیت خود را به ثبات برسانید و از شرایط خود اطمینان داشته باشید. سعی کنید و در سفر‌های کوتاه چندان تنها نمانید و پس از پایان سفر به چرخه کار و زندگی خود برگردید. توجه داشته باشید که در سفر‌های طولانی مواردی که ممکن است با افسردگی شما ارتباط مستقیم داشته باشید، مانند تنظیم خواب و زمان استراحت را به دقت رعایت کنید.

هنگام برنامه برنامه ریزی از رویاپردازی خوداری کنید!

شاید بسیاری از افراد ترجیح دهند که در دوران افسردگی خود به یک منطقه خاص سفر کنند و به نوعی روحیه خود را بازیابی کنند، اما سفر به همین مکان می‌تواند با مواردی مانند انتظار، شلوغی و فشار روحی همراه باشد که وضعیت شما را بدتر کند. مهم است که قبل و هنگام سفر انتظارات خود را به صورت واقعی در نظر بگیرید و از رؤیاپردازی بپرهیزید. حتماً شرایط جسمی و روحی خود را در نظر داشته باشید و از بالا بردن انتظارات از خود خودداری کنید؛ زیرا این کار فشار روحی بر روی شما را افزایش می‌دهد.

به یک روال مشخص عادت کنید!

درحالی‌که بخشی از سرگرم‌کنندگی سفر به این است که عادات زندگی را کنار گذاشته و به سراغ شیوه‌های هیجان‌انگیز برویم، این کمبود برنامه و ساختار گاهی اوقات باعث ایجاد مشکل برای افرادی که با افسردگی سفر می‌کنند می‌شود. توصیه می‌شود که زمانی که به سفر می‌روید، بخصوص در سفر‌های طولانی، از یک مسیر مشخص پیروی کنید و برنامه‌ای که در منزل دارید را در سفر نیز دنبال کنید. برای اینکه احساس بدی نداشته باشید و حالت عادی خود را حفظ کنید، می‌توانید برنامه عادی زندگی خود را در سفر نیز تکرار کنید.

مراقب سلامتی خود باشید!

خوردن وعده‌های غذایی سالم و ورزش منظم از قدم زدن در اطراف شهر گرفته تا انجام برخی کار‌های شخصی در همان محدوده هتل، می‌تواند بسیار مفید باشد و در افسردگی در سفر مؤثر باشد؛ بنابراین می‌توانید از راه‌های مختلف برای حفظ سلامت روحی و جسمی خود بهره ببرید. خواب یکی از موارد مهم مؤثر بر افسردگی است و بهتر است هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و خواب خود را تنظیم کنید. شاید فکر کنید که در تعطیلات یک لیوان نوشیدنی الکلی شما را سرحال بیاورد و کمی خود را رها کنید؛ اما بهتر است حد نوشیدن خود را در نظر داشته باشید و کاری نکنید که مجبور به عذرخواهی از دیگران شوید.

برای خود اهداف کوچک تعیین کنید!

یکی از مشکلاتی که افراد افسرده در سفر با آن مواجه هستند این است که نمی‌توانند از تعطیلات خود لذت ببرند و درواقع آن‌ها برای دیدن نقاط مختلف فشار مضاعفی به خود وارد می‌کنند و اگر به برنامه خود نرسند انرژی و انگیزه خود را از دست داده و وضعیت خود را بدتر می‌کنند. یکی از مشکلات رایج افراد افسرده، آندونیا یا ناتوانی در لذت بردن است. این افراد برای شروع یک فعالت خاص برنامه‌ریزی می‌کنند و متأسفانه زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرند، به‌مرورزمان انگیزه خود را از دست داده و نمی‌توانند لذت ببرند. بنابراین، توصیه ما این است که اهداف کوچک و منطقی برای سفر خود تعیین کنید و با خودتان مهربان باشید تا قدم به قدم از سفر لذت ببرید.

در طول سفر از حمایت دیگران استفاده کنید!

اگر دوست دارید که در حالت افسرده به سفر بروید و واقعاً در حال مبارزه هستید، بهتر است از یک سیستم حمایتی برای خود بهره ببرید و برنامه سفر را طوری طراحی کنید که بدون مشکل با افراد آشنای خود در ارتباط باشید. می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی با تماس تصویری استفاده کنید و با یکی از دوستان یا آشنایان خود در ارتباط باشید. این کار باعث می‌شود که به سرعت روحیه خود را بازیابی کنید.

از فرصت و فضا‌های کوچک شروع کنید!

اگر احساس می‌کنید که برای سفر آماده هستید و دوست ندارید که به پیاده‌روی یا بازدید از یک معبد بروید، می‌توانید یک تعطیلات کوچک و دوست‌داشتنی برگزار کنید و فشار خاصی به خود وارد نکنید. هر پنج دقیقه چیز جدید و هیجان‌انگیزی را امتحان کنید، با دیگر مسافران ارتباط برقرار کنید و هر زمان احساس خستگی و کسالت کردید به خانه برگردید و از لحاظ روحی خود را بازیابی کنید. با ادامه این روند می‌توانید خود را برای سفر‌های بزرگتر آماده کنید.

با خودتان مهربان باشید!

باید پذیرفت که مسافرت حتی برای افراد عادی و کسانی که افسرده نیستند نیز می‌تواند خسته‌کننده و تنش‌زا باشد. بنابراین، اگر قادر به رفتن به مسافرت نیستید یا نمی‌توانید سفر‌های طولانی بروید به خودتان سخت نگیرید و بالاتر از هر چیزی با خودتان مهربان باشید. به خودتان یادآوری کنید که چه نشانه‌هایی دارید و این نشانه‌های چه تأثیر بر رفتار شما دارد. بجای فشار آوردن به خود، یک برنامه کوچک در نظر بگیرید و پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید.


منبع: www.smartertravel.com