اخبار گردشگری

پوتین: سیاست روسیه در سوریه همسو با منافع اسرائیل است

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این پیام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این بار از طریق خاخام “بریل لازار” رئیس موسسات دینی یهودی در روسیه که نزدیک به پوتین است و همراه او به سرزمین‌های اشغالی رفته بود، انتقال داده شده است.

 

این خاخام گفته است، پوتین حق اسرائیل در دفاع از خود را می‌فهمد و منافع اسرائیل را در سیاست خود در سوریه مد نظر قرار می‌دهد.

 

لازار افزود: اسرائیل با هماهنگی روسیه حملاتی را در سوریه انجام داده است.

 

وی به روزنامه معاریو اسرائیل درباره تحویل سامانه‌های اس ۳۰۰ از سوی روسیه به سوریه و اینکه آیا با هدف کاهش پروازهای جنگنده‌های اسرائیل در آسمان سوریه بوده، گفته بود: من در نشستی که در آن پوتین از سوریه صحبت می‌کرد حاضر بودم. من او را می‌شناسم او معتقد است در حمایت از نظام سوریه مصلحتی نیز برای اسرائیل دارد.

 

علی رغم پیچیدگی‌های اوضاع برای اسرائیل، حضور اسد به عنوان قدرت در دمشق برای تل‌آویو بهتر از داعش و غیره است. این سامانه‌های موشکی علیه اسرائیل نیستند بلکه علیه حملات آمریکا و غربی است که سوریه را تهدید می‌کنند.

 

این خاخام می‌افزاید، اسرائیل همچنین دغدغه ایران نیست. رهبری ایران منافع متعددی در خاورمیانه دارد که مهمتر از حمله به اسرائیل است. خاورمیانه مثل یک دیگ در حال جوش و خروش است به روابط عربستان و قطر نگاه کنید مهم این است که چه کسی بر خاورمیانه حکومت خواهد کرد.

 

وی افزود، اسرائیل نگران افزایش تهدیدات ایران است و هدف ایران به اسرائیل مربوط نمی‌شود و اسرائیل نباید موضعی علیه ایران بگیرد.