اخبار گردشگری

همدان ۲۰۱۸ فرصتی برای جذب سرمایه گذار در نهاوند است

به گزارش ایرنا، محسن جانجان روز پنجشنبه در نشست خبری که در محل این اداره برگزار شد، افزود: اگر از این فرصت استثنایی نتوانیم استفاده کنیم و طرح و برنامه ای برای آن نداشته باشیم به طور قطع این شهرستان از قافله پرشتاب توسعه عقب می ماند.
وی اضافه کرد: میزان سهم تخصیصی از اعتبارات رویداد همدان ۲۰۱۸ به نهاوند بستگی به میزان ارائه طرح های گردشگری از سوی دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری ها دارد.
جانجان ادامه داد: شهرستان نهاوند در بخش های مختلف به ویژه در زمینه گردشگری طبیعی از ظرفیت های کم نظیری در سطح استان برخوردار است و هرچه بیشتر بتوانیم طرح ارائه کنیم، به همان میزان اعتبار بیشتری دریافت می کنیم.
وی با بیان اینکه در این رویداد همه دستگاه ها می توانند طرح ارائه دهند، افزود: در رویداد همدان ۲۰۱۸ همه ادارات به ویژه شهرداران نقش ایفا می کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در خصوص ادامه کاوش معبد لائودیسه نیز گفت: تا کنون سه فصل کاوش از سوی هیات باستان شناسی در حریم این معبد انجام شده و شواهدی مبنی بر محل معبد بدست آمده است.
وی گفت: برای ادامه کاوش ها، اقداماتی از جمله تملک یکی از منازلی که احتمال وجود معبد در آن است، انجام شده و با توجه به زمان بر بودن فرایند قانونی آن، هم اینک در مرحله کارشناسی و ارزیابی قیمت به سر می برد که در صورت نهایی شدن آن، از تابستان سال جاری عملیات کاوش فصل چهارم نیز آغاز می شود.
وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز کاوش معبد اظهارکرد: اعتبار تملک زمین به طور کامل و نصف عملیات کاوش نیز از اعتبارات درون سازی تامین می شود.
وی با اظهار امیدواری از کشف نهایی معبد لائودیسه گفت: کشف معبد لائودیسه می تواند شهرستان را به لحاظ گردشگری جهانی کرده و باعث توسعه نهاوند شود لذا ما این طرح را در برنامه های رویداد همدان ۲۰۱۸ ارائه می کنیم.
۷۵۲۵/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


رویداد همدان۲۰۱۸


شهرداران


نهاوند