اخبار گردشگری

کارآفرینان جوان گردشگری کرمان شناسایی شدند

به گزارش ایرنا و به نقل از گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: این کارآفرینان از جوانان زیر ۲۹ سال این استان هستند که در راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، موسسه آموزش گردشگری و دفتر خدمات مسافرتی مشغول به فعالیت شده اند.
وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های کاری زیادی است اظهار داشت: خوشبختانه امروزه کارآفرینی به یک ارزش فرهنگی تبدیل شده است بطوریکه می توان در شرایط مختلف اقتصادی دست به کارآفرینی، خلاقیت و ایجاد پتانسیل های کاری زد.
فرخی با اشاره به اینکه طی ۲سال گذشته قریب به ۲۰۰ اقامتگاه بوم گردی در سراسر استان کرمان راه اندازی شده است تصریح کرد: تعداد زیادی از اقامتگاه های مذکور توسط جوانان راه اندازی شده و بسیار مورد توجه هم قرار گرفته اند.
سرپرست اداره کل میراث فرذهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: خلاقیت یکی از نیازهای اساسی توسعه صنعت گردشگری است و کارآفرینی در گردشگری موجب اشتغال سریع و درآمد زیاد می شود اما متاسفانه تا کنون از این فرصت برای رشد اقتصادی کشور استفاده نشده است.
وی تصریح کرد: صنعت گردشگری نسبت به صنایع دیگر نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد بنابراین می توان با سرمایه نه چندان زیاد و کمی خلاقیت به درآمدها و سودهای زیادی در این حوزه رسید.
استان کرمان با هفت جاذبه جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور بشمار می رود.
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


کار آفرین جوان


کرمان