اخبار گردشگری

فرماندار: بوم گردی کلید رونق روستاهای بندرگز است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین احمدی روز پنجشنبه در جشنواره فرهنگی هنری ورزشی روستای تلور بخش نوکنده این شهرستان اظهار کرد: روستاهای بندرگز به واسطه بکر بودن و برخورداری از جاذبه های فراوان و کمتر دیده شده ، دارای بهترین موقعیت و فرصت برای رونق اقتصادی و شکوفایی بیشتر شهرستان و به خصوص مناطق روستایی است.
وی بیان کرد: روستاها، کانون اصلی توسعه و تولید اقتصادی و اجتماعی کشور هستند که اگر از ظرفیت های پنهان مانده ای مانند بوم گردی و واگذاری جاذبه های طبیعی و تاریخی به گردشگران استفاده کنیم می توان به رونق بیش از پیش اقتصاد شهرستان امیدوار بود.
فرماندار شهرستان بندرگز واقع در غرب استان گلستان افزود: برگزاری جشنواره های روستایی با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های بوم گردی و اقتصادی این مناطق یکی از راهکارهای مشارکت در توسعه کشور است.
احمدی گفت: بوم ‌گردی به عنوان یکی از شیوه‌های متداول صنعت توریسم می تواند بهترین گزینه گردشگری در بندرگز باشد که با اجرای درست و با برنامه آن می توان به روند تخریب محیط زیست و همچنین رویه نادرست تبدیل روستا به شهر با ساخت و سازهای غیر اصولی پایان داد.
به گفته وی؛ با رونق بوم‌ گردی وگردشگری روستایی در بندرگز می‌توان به ایجاد اشتغال و درآمد از منابع محلی امیدوار بود و با متنوع کردن فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد حس مشارکت میان روستاییان بسیاری از مشکلات را حل کرد.
برگزاری مسابقات طناب کشی، پخت غذاهای محلی، اجرای موسیقی محلی و آیین های سنتی از جمله برنامه های جشنواره فرهنگی هنری ورزشی روستای تلور از توابع این شهرستان بود.
بندرگز با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در فاصله ۴۲کیلومتری گرگان واقع است.
۳۰۹۱/۱۶۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


بوم گردی


بندرگز


گلستان