اخبار گردشگری

موزه جنگ چالدران در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

کریم حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث این موزه از جمله مهمترین ضرورت های جذب گردشگر در شمال آذربایجان غربی است و می تواند آثار تاریخی کشف شده از آن دوران را در خود جای دهد.
وی اظهار کرد: در جنگ چالدران بیش از ۲۷ هزار نفر از نیروهای مدافع کشور به شهادت رسیدند که این امر سند افتخاری برای کشورمان به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه یادمان جنگ چالدران و مقبره سیدصدرالدین تنها بخشی از آثار ثبت شده چالدران به شمار می رود، بیان کرد: این شهرستان ۱۰۴ اثر ثبت شده ملی و یک اثر ثبت شده جهانی به نام قره کلیسا دارد که برای جذب گردشگر در همه این بخش ها اقدامات خوبی انجام شده است.
فرماندار چالدران ادامه داد: امسال اعتبار خوبی برای توسعه بخش گردشگری این شهرستان در نظر گرفته شده که اختصاص یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای ساماندهی آسیاب آبی پارک شیرین بلاغ آواجیق و مرمت اطراف قره کلیسا و همچنین یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای ساماندهی جاده دسترسی به آبشار شُرشُر از جمله این اعتبارات به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، جنگ چالدران در شهریور سال ۸۹۳ هجری شمسی بین ایران و عثمانی و در نزدیکی های شهر چالدران به وقوع پیوست؛ چالدران در شمال آذربایجان غربی و در مرز ایران و ترکیه قرار دارد.
۳۰۷۲/۸۱۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


جنگ چالدران


آذربایجان غربی