اخبار گردشگری

برنامه های روز ملی خلیج فارس در سطح بین المللی انعکاس یابد

به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس اظهار داشت: روز ملی خلیج فارس فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی خلیج فارس در سطح بین المللی است.
وی یاد آور شد: مراسم پایانی هشتمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس در روز دهم اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس برگزار می شود.
همتی خاطرنشان کرد: طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ا رشاد اسلامی هرمزگان، این برنامه ها در حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله در بخش کتاب، موسیقی، مد و لباس، علمی و پژوهشی تدارک دیده شده است.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: هرمزگان محور برنامه های مرتبط با خلیج فارس است و باید تلاش کنیم در این روزها فضای با نشاط فرهنگی و هنری در استان به مناسبت روز ملی خلیج فارس ایجاد شود.
همتی تاکید کرد: برای سال های آینده باید به گونه ای برنامه ریزی شود که اندیشمندان، فرهیختگان وهنرمندانی از کشورهای مختلف برای حضور در این جشنواره دعوت شوند و جشنواره خلیج فارس در سطح مناسبی به لحاظ بین المللی برگزار شود.
دهم اردیبهشت ماه که هم زمان با سالروز آزاد سازی جزیره هرمز از استعمار پرتغال است به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده که بر همین اساس دبیرخانه دائمی این جشنواره به دلیل قرابت تاریخی و مرکزیت فرهنگی در بندرعباس واقع شده و سایر استان ها نیز مشارکت فعال دارند.
۷۱۹۸/ ۶۰۴۸
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنری


جشنواره بین المللی خلیج فارس


هرمزگان