اخبار گردشگری

گردشگری و بوم گردی، راهبرد اشتغال استاندار گیلان**چنگیز شکوری

وی در دیدار اخیر خود با جمعی از ایثارگران و خانواده معزز شاهد مجموعه استانداری و فرمانداری های گیلان تاکید کرد که نباید ظرفیت های خود را به مسئولیت های سازمانی محدود کنیم.
استاندار گیلان در پیام نوروزی خود نیز محورهای توسعه استان در بحث کسب و کار و کارآفرینی را در سه حوزه و عرصه گردشگری، کشاورزی و تجارت اعلام نمود و تاکید نماینده عالی دولت تدبیر و امید بر بهبود وضعیت اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم بیانگر اعتقاد دولت و اراده راسخ نماینده عالی وی در استان بر توسعه همه جانبه و پایدار است.
در این میان شناسایی ظرفیت های استان و تمرکز بر سه محور گردشگری، کشاورزی و تجارت نشان از مطالعه و آشنایی عمیق دکتر سالاری با جغرافیای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گیلان دارد.
بوم گردی کلید واژه بسیار مهمی در توسعه گردشگری و اشتغال می باشد و در همین راستا دکتر سالاری با اتخاذ تدابیری طی سفرهای کاری کم هزینه و میدانی بطور بی ریا و مردمی و به دور از تکلفات و آلایش از مناطق مهم گردشگری به ویژه آستارا و تالش مانند قروق، گیسوم، سراگاه، سد لاستیکی و سورتمه، مناطق ییلاقی و پارک جنگلی بی بی یانلو، آبشار لاتون و آب معدنی کوته کومه و روستاهای گردشگری فندق پشته و آق مسجد بازدید نمود.
تاکید بر ظرفیت های بالای درآمدزایی و اشتغال بخش گردشگری و اجرای طرح تکاپو و اعطای تسهیلات در حوزه گردشگری که مورد تایید نماینده عالی دولت است؛ راهکاری مناسب برای پیشگیری از آسیب های آتی و تبدیل آن به فرصت های عالی با اجرای طرح بوم گردی است.
تاکید بر طرح شب های روشن، استفاده از ظرفیت های اختصاصی روستاها، گردشگری و توجه به نقش دریا نشان از هدف گذاری مناسب برای توسعه گیلان توسط دکتر سالاری می باشد.
در مقوله تجارت نگاه به قفقاز و روسیه و کشورهای همسایه دریایی گیلان و دقت نظر بر مباحثی چون تسهیل در ترخیص کالاها از گمرک آستارا، سیاست تبدیل بارانداز خط ریلی آستارا – آستارا به شهرک صادراتی و کوشش برای الحاق ایستگاه راه آهن به منطقه ویژه را می توان طلیعه ای امیدوارکننده برای توسعه تجارت گیلان در عرصه بین الملل دانست.
توجه به بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و مخالفت با رانت های اطلاعاتی توسط دکتر سالاری نشان از عمق نگاه راهبردی دولت دارد.
با نگاهی به محصولات مهم کشاورزی گیلان مانند چای، کیوی، برنج، گیاهان دارویی و محصولات باغی، استان ما در کانون تولید ملی واقع شده و ایجاد بستر مناسب و آرام برای اجرای سیاست های استاندار گیلان و تعامل سیاسی در سطح استان، وظیفه ای ملی اسلامی برای کمک به اجرای این طرح های راهبردی می باشد.
بی گمان اجرای این سیاست ها گرچه آرام به حرکت درآمد، اما استقبال مردم گیلان به ویژه غرب استان از اجرای طرح قابل توجه است و همه کسانی که در دل در گرو نظام و توسعه زیربنایی و اساسی کشور و منطقه دارند، باید جهت هم افزایی و کمک به تحقق این طرح بزرگ بکوشند، همانگونه که خود آقای استاندار در پیام نوروزی ایجاد فضای کارآفرینی برای اشتغال بیشتر را نیازمند یک فضای احترام متقابل بین همه ذینفعان جامعه، مردم و دست اندرکاران و خرد جمعی نامید.
دکتر سالاری با انتصاب مدیرانی با تجربه و تحصیلکرده در حوزه معاونت سیاسی و حوزه استاندار نشان داد که اراده ای جدی برای پیشبرد اهداف اساسی خود داشته و بدنبال بهره مندی از پتانسیل های جدید و قوی است.
تالش نیز در این پروسه با پیگیری های جدی سید عیسی مهدوی و مجموعه کاری اش در بخش ها گام های مهمی در راستای عملیاتی نمودن راهبردهای دولت و استان برداشته و به پیش می رود تا زیربناهای صنعت سبز گردشگری در این سرزمین بهشتی گسترش یابد.
**چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش

انتهای پیام /*


اقتصاد


استاندار گیلان


گردشگری


راهبرد اشتغال