اخبار گردشگری

همایش نقش معماری در سبک زندگی برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این همایش جمعی از معماران و اساتید این رشته به همراه کارشناسان حوزه های فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در این همایش گفت: معماری ایرانی-اسلامی که امروز شاهد کمرنگ شدن آن هستیم نقش مهمی را در گذشته در زندگی مردم ایفا می کرده است.
اکبراسکندرنژاد با بیان اینکه معماری بدون هویت یک آسیب فرهنگی برای جامعه ماست،ادامه داد: این سبک معماری با الهام از مبانی اخلاقی و زیبایی شناختی، روح و جان مردمان گذشته را جلا می بخشیده است و به آنها برای داشتن یک زندگی دلپذیر کمک می کرده است.
وی با بیان اینکه معماری هر جامعه یک راه شناخت آن جوامع است،اظهار کرد: معماری ما که تلفیقی از هنر و علم است نباید به سمت بی هویتی برود بلکه باید به ما آرامش و آسایش ببخشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: برای بازگشت به دوره طلایی معماری ایرانی و اسلامی باید شاهد هم افزایی و هم اندیشی هرچه بیشتر میان نخبگان این عرصه باشیم و برگزاری چنین همایش هایی به این موضوع کمک می کند.
دکتر سید محمود کاشانی استاد دانشگاه شهید بهشتی و عبدالرضا گلپایگانی استاد دانشگاه نیز در این همایش به ترتیب در خصوص نقش حقوق مدنی بر معماری و شهر سازی و الگوهای معماری و فرآیندهای زندگی سخنرانی کردند.
ادارات کل راه و شهرسازی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان،انجمن معماری و احیای بافت های تاریخی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قزوین برگزارکنندگان این همایش بودند.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


همایش


معماری


قزوین