اخبار گردشگری

اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

اقامتگاه بوم گردی نمک زار سه قلعه در کویر سه قلعه شهرستان سرایان واقع شده است و به بهشت منجمان مشهور است. بنابه گزارش این سایت این اقامتگاه‌ها تنها جنبه اقامتی ندارند، بلکه در آن فعالیت‌های مختلفی مانند ارائه غذا و نوشیدنی بومی، ساخت، آموزش و فروش صنایع دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی، برگزاری رویدادهای و فعالیت‌های بوم‌گردی وجود دارد.
انتخاب خانه‌ای بومی، مرمت و سکونت در آن، استفاده از معماری داخلی ساده محلی، پذیرایی با غذا و خوراک‌های بومی، مشارکت جوامع محلی در فعالیت‌ها، احترام و زنده نگه‌داشتن فرهنگ و آیین‌های سنتی منطقه، معرفی هنرها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی، برخی ارزش‌های هسته‌ای و مشترک این اقامتگاه‌ها است. این منطقه از تاریک ترین نقاط کره زمین است، وبه دلیل وجود جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی مثل: تپه های ماسه ای روان، دق و کویری زیبا در مجاورت رصدخانه به یکی از مناطق تورست گردی تبدیل شده است.

طبق گفته این سایت وجود آثار متعدد تاریخی در شهر سه قلعه و همچنین بیابان های اطراف سه قلعه که عمدتاً رباط و کاروانسرا است، روستاهای ییلاقی شمال شهرستان، مجموعه آثار تاریخی شهر سرایان، موزه و همچنین پتانسیل های صنایع دستی شهرستان بر قابلیت کویر سه قلعه افزوده و همه ساله تورهای پیاده روی و کویرنوردی به مقصد این نقطه از استان برگزار می شود. رصدگاه سه قلعه در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ و در حاشیه نهمین رقابت رصدی مسیه، با در نظر گرفتن پتانسیل های منطقه از جمله دارا بودن پنجمین آسمان تاریک در جهان، دوری از منابع آلودگی نوری، وجود جاذبه کویر و امنیت منطقه و به منظور توسعه گردشگری نجومی و سازماندهی فضایی مناسب برای منجمان و گردشگران علاقه مند، احداث و افتتاح شد. توریست هایی که برای بازدید از این مکان دیدنی به سرایان سفر میکنند میتوانند از سوغات و صنایع دستی این منطقه استفاده کنند. شهرستان سرایان به دلیل وجود منطقه کوهستانی و سرسبز و همچنین وجود کویر و ماسه زار ها از لحاظ اقلیمی به یکی از جاذبه های طبیعت گردی استان خراسان جنوبی تبدیل شده است.

غذاهای قابل سرو در اقامتگاه:

کشک و بادمجون ۱۱

قورمه گوسفندی

چلومرغ

چلو گوشت

کوبیده با برنج

اش و عدسی

آدرس: استان خراسان جنوبی ، شهر سرایان ، کویر سه قلعه،کیلومتر ۳۰ جاده رصدگاه
اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایاناقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان