اخبار گردشگری

جاذبه های تبریز را به محصول گردشگری تبدیل کردیم

محمد محب خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اصل کلیدی گردشگری را برگزاری رویدادها دانست و افزود: تبریز ۲۰۱۸ رویداد بزرگ و جامعی است که رویدادهای کوچکتری در دل خود دارد و این مناسبتها وقتی در تقویم گردشگری کشور قرار می گیرند و بعد در تقویم بین المللی گردشگری، می توانند ایجاد سفر می کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که قرار است چه کارهای ماندگاری در طرح تبریز ۲۰۱۸ انجام شود تا محدود به رویدادهای گذرا در طول این سال نباشیم، بیان داشت: برای رسیدن به این منظور، ترکیب ساختاری معاونت گردشگری را نیز متحول کرده و سعی کردیم تا با طرح موضوع «شهر گردشگر» بیش از یک رویداد، مفاهیم و بینش به گردشگری را نیز متحول کنیم.
محب خدایی اضافه کرد: شهر گردشگر ساختار فکری ما را نسبت به گردشگری تغییر می دهد و این موضوع برای تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: برای اجرا و برگزاری جشن های آیین و برنامه های شبهای تبریز نیز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ شدیم و در این مورد همکاری قابل توجهی خواهیم داشت.
محب خدایی گفت: ضمن اینکه مسابقات والیبال آسیایی ۲۰۱۸ را نیز که میزبانی آن به عهده ایران است نیز با همکاری وزارت ورزش و جوانان در شهر تبریز برگزار خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال ۲۰۱۵میلادی با معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد.
در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی می شود.
در اولین دوره، قدس فلسطین در سال ۲۰۱۵ و در دومین دوره، قونیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ و در سومین دوره، مدینه عربستان در سال ۲۰۱۷ به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
انتخاب شهر نمونه گردشگری جهان اسلام بر اساس شاخص های تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی صورت می گیرد.
لوگوی تبریز ۲۰۱۸ نیز با الهام از اماکن تاریخی تبریز، طراحی شده است و استفاده از مقبره الشعرا، برج ساعت و مسجد کبود در این لوگو می تواند به ترتیب نماد فرهنگ، تمدن و دین باشد که هدف اصلی تبریز ۲۰۱۸ نیز معرفی و ارائه داشته ها در این موارد است.
بهره گیری از رنگ فیروزه ای که تبریز نیز به عنوان فیروزه جهان اسلام معروف است در این نماد به چشم می خورد.
آیین افتتاح رسمی رویداد گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در شهر تبریز با حضور و سخنرانی حسن روحانی رئیس‌ جمهوری برگزار می‌شود، ۴۳مهمان ویژه از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، بلغارستان وسوئیس حضور دارند.
آیین افتتاحیه این رویداد فراملی، همچنین میزبان دبیرکل اکو و نمایندگان ارشد یونسکو، جایکا و آیسسکو در ایران خواهد بود.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تبریز ۲۰۱۸


محب خدایی